تاريخ انتشار: 08 مرداد 1394 ساعت 08:36:27
بلاهايي كه احمدي‌نژاد بر سر ما آورد

*ناصر ایمانی - انتخاب: هر دولتي كه سر كار‌مي‌ايد خود را امين مي‌دادند و پاک دست اعلام کردن دولت‌ها یک امر طبیعی است. هر دولتی اعلام می‌کند.اين‌كه دولت‌ها خودشان را پاك اعلام كنند ملاك نيست و مردم و قوه قضاييه و نيز مسئولان مربوط در دستگاه هاي‌نظارتي و امنيتي بايد اعلام و تاييد كنند.

ما نبايد فراموش كنيم هنگامي كه هر دولتي بر سر كار مي‌آيد ممكن است آلودگي نداشته باشد و در ادامه هرقدر فعاليت‌ها و اقدامات دولت ها افزايش پيدا كند به طبع مي‌تواند مشكلات نيز گسترده‌تر و بزرگتر شود. ولي در رابطه با دولت احمدي نژاد بايد بگوييم اين كه خود او و اطرافيانش ادعا كنند دولتي پاك را اداره مي‌كردند مهم نيست و مهم قوه قضائيه است كه اين ادعا را رد كرده و تائيد نمي‌كند.

در دولت آقای احمدی نژاد یک کتابت ویژه ای اتفاق افتاد که در دولت‌های قبلی يعني دولت سازندگي و اصلاحات شاهد نبودیم و امیدواریم در دولت‌های بعدی نیز شاهد نباشیم.

یکی ازاین اتفاقات صورت گرفته و عجيب در دولت قبل بحث نظام مدیریتی عادی کشور است. در ابعادمختلف نظام مدیریتی کشور در دولت احمدی نژاد آثار سوء و بدی را از خود باقی گذاشتند. نوع انتخاب وزرا ، برکنار کردن آنان،انتخاب مدیران ارشد کشور در زمینه های مختلف از ميان افراد كم تجريه و باسطح مدیریتی بسیار پایین وتغییرات سریع درسطح مدیریتی کشور از اين گونه اقدامات نسنجيده دولت نهم و دهم و در راس‌ آن شخص احمدي‌نژاد بود.

از طرف دیگر نوع مواجهه رئيس جمهور سابق با قوانین کشور و تمرد از بعضي اجرای قوانین نيز از خصوصيات و ويژگي‌ها ناپسند در دولت گذشته بود. آقای احمدی نژاد متاسفانه اصالت نظام مدیریتی خوبی برای کشور فرهنگ سازی نکرد.

احمدي نژاد در زمینه تشدید اختلافات داخلی مانند اختلافات بین سه قوه پرونده خوبی از خود به جا نگذاشته و نوع ادبیات رئیس جمهور و چند طبقه کردن جامعه، کم توجهی به اقشار فرهیخته كشور، نوع مواجهه درسیاست خارجی و جهت گیری خارجی نيز از ديگر اقدامات نامطلوب در زمان احمدي‌نژاد بود.

احمدي‌نژاد در سياست خارجي نيز پرونده خوبي نداشت. او نمي دانست در روابط ديپلماتيك بايد به چه كشور‌هايي توجه داشته باشد و با چه دولت‌هايي همكاري كند. کم توجه ، تحریک کردن کشورهای مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران ،تشدید ایران هراسی از ديگر اقدامات نسنجيده احمدي نژاد در سياست خارجي بود.

دولت احمدي نژاد در دنياي اقتصاد هم توانايي كافي نداشت. بی بند و باری‌های اقتصادی، صرف کردن هزینه زیاد برای مصارفي که ضرورت نداشته به خاطر نوعی مردم گرایی های بسیار پرهزینه، پول دادن برای بچه دار شدن ،قیمت بنزین ،سهمیه بنزین برای مسافرت ، بیشتر کردن تعطیلات ،بی مبالاتی و بی انضباطی مالی که منجر به رانت ها وفسادها شد، حیف ومیل کردن پول ها ،درمجموعه هاي مختلف همه از ضعف مديريتي احمدي‌نژاد در حوزه اقتصاد بود و در مجموع کارنامه خوبی از خود برجا نگذاشت.

از سوي ديگر عيب ديگر دولت احمدي‌نژاد مشايي بود. اسفنديار رحيم مشايي طرز فکر  وجهان بینی خاص خود را دارد و نسبت به کل جهان طرزي فكر دارد كه این طرز فکر با تعالیم اسلامی و دینی ما هم‌خواني ندارد. اين تفكر مشايي اعتراضات زیادی را درهمان زمان به همراه داشت و این دیدگاه فکری منجر به نوعی پیاده سازی افکار ایدئولوژیک درعرصه سیاست شد كه آثار سوء زیادی در دولت احمدی نژاد برجا گذاشت.

احمدي‌نژاد نيز به اين فرد ارادت خاصي داشت و حتي ما شاهد آن بوديم كه به دليل حمايت از مشائي در برابر دستورات رهبري نيز ايستاد و اين اقدامات هم به او ضربه زيادي وارد كرد.

*هفته نامه طلوع صبح

  تعداد بازديدها: 1544
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65987
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.