تاريخ انتشار: 05 مرداد 1394 ساعت 21:10:54
جلیلی و احمدی نژاد باید بازخواست شوند

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانیکه که مسائل بین المللی را پیش پا افتاده شمردند و در طول 13 سال مذاکره کوتاهی کرده و موجبات تحریم و قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران را فراهم کردند باید بازخواست شوند.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار 19 دی با اشاره به توافق صورت گرفته ضمن مجاهداته توصیف کردن فعالیت های تیم مذاکره کننده ایران و در راس آن دکتر ظریف گفت: تحریم ها ظلمی بود که کشورهای غربی و آمریکا بر کشور ما تحمیل کرده بودند و ما باید تمام تلاش خود را به کار می‌گرفتیم تا این ظلم و محاصره اقتصادی را از بین ببریم.

وی با اشاره به تمایل غرب برای مذاکره با ایران ادامه داد: قطعا وقتی طرف مقابل مدعی و خواهان مذاکره است ایران نیز باید طبق نظر رهبری این تقاضا را اجابت می‌کرد و اینطور نبود که ما بتوانیم بی تفاوت باشیم تا ظلم تحریم ها بر نظام و کشور ما باقی بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آثار اقتصادی تحریم ها در کشور و به طول انجامیدن 13 ساله مذاکرات بیان داشت: مسئولان نظام باید دستور دهند که یک بازبینی در این 13 سال صورت گیرد و کسانیکه که اقدامات مثبتی را انجام داده اند تشویق و افرادی که اتلاف وقت کردند و مسائل بین المللی را پیش پا افتاده و کوچک شمردند و در این زمینه کوتاهی کرده و موجبات تحریم و قطعنامه های سازمان ملل بر علیه ایران‌ را فراهم کردند بازخواست شوند.

وی ادامه داد: اگر کوتاهی هایی در زمینه پرونده هسته ای شده باید مورد پیگیری قرار گیرد زیرا در این توافق اخیر نیز کشور 21 ماه درگیر مذاکراتی بود که می توانست با درایت زودتر حل شود و کوتاهی برخی از دولت های گذشته موجب شد تا پرونده هسته ای ایران به طول بینجامد و این موضوع باید مورد بازبینی و بازرسی قرار گیرد.

آیت الله غروی با اشاره به برخی از ادعاهای مطرح شده پیرامون عبور تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز رهبری ابراز کرد: کسانیکه چنین ادعایی دارند باید به این مساله توجه کنند که رهبری راه را گشودند و مسئولان نظام بر آنچه رهبری دستور داده اطاعت کرده اند هر چند که کار انسانی بدون عیب و نقص نیست اما افرادی که ادعا دارند از خطوط قرمز عبور شده باید توافق را به خوبی مطالعه کنند و موازین را بسنجد نه اینکه بدون مطالعه و بدون گوش دادن به سخنان طرف تنها حرف های خود را تکرار کنند.

وی بیان کرد: افراد باید بدانند که مذاکره با طرف های غربی چه میزان سخت و طاقت فرسا است و چه فشاری بر روی تیم مذاکره کننده وارد شده و یک ساعت مذاکره قطعا اندازه چند روز بر روی این افراد فشار وارد شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در عین حال با اشاره به مبحث مذاکره بیان کرد: در مذاکرات چنین نیست که بتوان امتیازی را بدون دادن امتیاز کسب کرد بلکه روش صحیح این است که در مذاکراتی که انجام میشود مصالح نظام تامین شود.

وی ادامه داد: این مذاکرات موجب بالا رفتن مبحث دیپلماسی ایران در جهان شد و یکی از برگ های برنده دولت کنونی بود و در هر حال چنانچه توافق اجرا شود و یا نشود عملا پیروزی برای کشور به دست آمده است.

  تعداد بازديدها: 1497
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65940
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.