تاريخ انتشار: 24 تير 1394 ساعت 10:32:50
بی بی سی: اسراییل و جمهوریخواهان ناکام شدند

تلویزیون بی.بی.سی فارسی با مهم خواندن «دستاورد مذاکرات 18 روزه وین و شکست تلاش های اسراییل و جمهوریخواهان برای ناکام ماندن مذاکرات ایران و 1+5» گفت: باراک اوباما اکنون در موقعیتی قرار دارد که خیلی دشوار است جمهوریخواهان کاری از پیش ببرند و به نظر می رسد مرغ از قفس پریده است.

به گزارش ایرنا، گزارشگر بی بی سی در نیویورک گفت: سرمایه گذاری اوباما در دو سال گذشته در هر مرحله از این گفت و گوها بسیار سنگین بوده به خاطر این که مخالفت های و کارشکنی ها، هم از سوی نخست وزیر اسرائیل و هم از سوی حامیان اسرائیل در آمریکا، در هیچ مقطعی متوقف نشد.

در ادامه گزارش با اشاره به ادعاها و بهانه جویی های رژیم صهیونیستی و جمهوریخواهان علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران به عنوان «مرغ در قفس» آمده است: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا تلاش های زیادی کرد توافق اتمی سر بگیرد و به همان اندازه که از خودش مایه گذاشت، قطعا می شود گفت این توافق برای او دستاورد به حساب می آید.

بی بی سی افزود: بسیاری وقتی به سال های آخر ریاست جمهوری می رسند، بویژه در مورد میراث یک رییس جمهوری صحبت می کنند و این توافق بخش مهمی از آن میراث و سرمایه گذاری سیاسی اوباما خواهد بود.

اوباما حالا نهایتا توانسته نتیجه بگیرد و به همین دلیل هم در لحنش با صراحتی بیشتر از گذشته بویژه به جمهوریخواهان می گوید «اجازه نخواهم داد حالا که گفت و گوها به نتیجه ای رسیده و توافق حاصل شده است، کارشکنی باعث شود این توافق در عمل اجرا نشود»؛ بنابراین حرف از وتو می زند و از اینکه اجازه نمی دهد کنگره قانونی را تصویب کند یا رایی را بدهد که در نظارت بر توافق مشکل ایجاد کند.

شبمه خبری نوشت: کسانی که در ساعت قبل از توافق مخالف بودند، همه نامزدهای ریاست جمهوری و سناتورها با ادبیات بسیار تند بعد از حصول توافق به آن حمله کردند و در مقابل، دموکرات ها هم از هیلاری کلینتون گرفته تا دیگر سناتور ها از این توافق حمایت کردند و اکنون احتمالا مخالفان به رقم دو سوم آرای کنگره نخواهند رسید که بتوانند جلوی اجرای توافق را بگیرند.

جان بینر رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از حامیان رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم

تلاش های بسیار زیادی برای به شکست کشاندن مذاکرات وین انجام دادند.

  تعداد بازديدها: 1266
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65797
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.