تاريخ انتشار: 16 تير 1394 ساعت 18:26:22
مسئله آزادی فلسطین از سوی امام مطرح و امروز به امری جهانی تبدیل شده است

رییس کمیته حمایت از انقلاب فلسطین گفت: زمانی که مسئله آزادی فلسطین از سوی امام مطرح شد بسیاری فکر می‌کردند که این یک رویا است و امام آن را در پی اهداف خود به عنوان شعار مطرح می کردند، در حالی که گذشت زمان نشان داد که این مسئله نه تنها شعاری از سوی امام نبود بلکه یکی از اهداف امام از انقلاب بوده که امروز به یک امر جهانی بدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی اختری رییس کمیته حمایت از انقلاب مردم مظلوم فلسطین در همایش "فلسطین، نماد مقاومت" با بیان اینکه، اندیشه آزادی فلسطین از سوی امام راحل مطرح شد، افزود: اندیشه آزادی فلسطین از همان سال‌های آغازین مبارزه حضرت امام از سوی ایشان مطرح شد.

وی ادامه داد: امام نه تنها مسئله فلسطین را مطرح کردند بلکه به عنوان یک شخصیت برجسته درباره این دولت اشغالگر اطلاعیه نوشتند و دولت های مسلمان را از اسرائیل برحذر داشتند. امروز پس از گذشت 60 سال اندیشه آزادی فلسطین در دست تحقق است و همان‌گونه که امام راحل تاکید داشتند ما نیز ایمان داریم که فلسطین باید آزاد شود و اسرائیل نیز از میان برداشته شود.

رییس کمیته حمایت از انقلاب فلسطین در ادامه تصریح کرد: زمانی که مسئله آزادی فلسطین از سوی امام مطرح شد بسیاری فکرمی کردند که این یک رویا است و امام آن را در پی اهداف خود به عنوان شعار مطرح می کردند، در حالی که گذشت زمان نشان داد که این مسئله نه تنها شعاری از سوی امام نبود بلکه یکی از اهداف امام از انقلاب بوده که امروز به یک امر جهانی بدل گشته است.

اختری با اشاره به اینکه سیاست بعضی ها بر این بود که مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله محدود باقی بماند، ادامه داد: امام این مسئله را جهانی کردند و نشان دادند که دنیای اسلام قبول نخواهد کرد که کشوری اسلامی زیر بار ظلم رود. بنابراین امام سیاست سازش فلسطین را به طور کامل رد کردند.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه برای ایجاد خلل در مسیر آزادی فلسطین گروه‌های تروریستی را در منطقه فعال کردند گفت: سیاست تشکیل گروهک‌ها در دولت‌های اسلامی اکنون برای انحراف از مسیر فلسطین است گرچه برخی از سران فلسطینی اشتباه کردند و لغزیدند و از این گروهک‌ها حمایت کردند. وجود این گروهک‌ها برای انحراف از موضوع فلسطین بود چون فلسطین مسئله جهانی است و اینها متوجه شده اند که دعوت امام به رو قدس از کشور های اسلامی فراتر رفته و به مسئله ای جهانی حتی در اروپا و آمریکا تبدیل شده است.

حجت الاسلام اختری با تاکید بر اینکه اسرائیلی ها از پیروز شدن بر فلسطین ناامید شده اند، اظهار کرد: اسرائیلی‌ها امروز به این نتیجه رسیدند که باید از فلسطین هجرت کنند و سرزمین دیگری را اشغال کنند چرا که آنها در صورت بیداری منطقه راه فراری جز دریا ندارند. امروز مسئله مقاومت غزه و پیروزی لبنان این امر را به اسرائیلی ها ثابت کرده که راهی جز خروج از کشور فلسطین ندارند.

وی در پایان  اظهار امیدواری کرد: به خواست خدا و به امامت مقام معظم رهبری جشن پیروزی و آزادی فلسطین به زودی تحقق پیدا می کند.

  تعداد بازديدها: 1660
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65701
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.