تاريخ انتشار: 11 تير 1394 ساعت 11:44:52
سید حسن خمینی: شأن و جایگاه و سن و سال آیت الله مصباح را رعایت کنید

آیت الله سید حسن خمینی در واکنش به اظهارات تند آیت الله مصباح یزدی، اطرافیان و نزدیکان رسانه ای خود را «حفظ شأن و جایگاه و سن و سال آیت الله مصباح» کرده است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ یکی از شاگردان سید حسن خمینی در این مورد نوشته است: دیروز غروب وقتی خدمت ایشان رسیدم، در اثنای گفتگو، نظرشان را در مورد سخنان اخیر آیت الله مصباح یزدی جویا شدم؛ از لابلای سخنان استاد متوجه شدم که ایشان به اطرافیان و رسانه های منتسب به بیت امام گفته اند که ـ جهت حفظ شأن و جایگاه و سن و سال آیت الله مصباح ـ به هیچ وجه واکنشی نشان ندهند»

حجت الاسلام رشید داودی افزوده است: و تازه متوجه شدم که هنوز میان شناخت من از استاد تا آنکه هست هنوز فاصله بسیار است.

قابل ذکر است، آیت الله مصباح یزدی چندی قبل گفته بود: در سال‌های ابتدای بعثت، از جمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی (ره). برخی حق را می شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار میکنند. روح برتری طلبی، قانع نشدن به حق خود و تسلیم نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می کنند، و حتی در مقابل حق سرمایه گزاری میکنند. ما منطق، ارزش ها، سیره پیامبر و اهل بیت را داریم، اما آسیبی که همه این ها را مخدوش می کند، تحریف است.

  تعداد بازديدها: 2942
   


 
12 تير 1394   
عبدالله محمدی
سلام خضرت علامه استاد آیۀالله مصباح یک اسلام شناس واقعی هستند. مراجعه ای گذرا به آثار ایشان این مطلب را عیان می سازد و چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ ایشان هرگاه خطری را احساس کرده اند از روی وظیفه هشدار می دهند. ایشان نیاز به گذشت کسی ندارند زیرا صحنه واقع را بدرستی ترسیم فرموده اند. ضمن احترام کامل بیت امام قده خوب است دوستانی که نکات فوق را فرموده اند بفرمایند بیت شریف امام در سالهای اخیر چه قدمی در جهت حاکمیت آرمانهای امام قده برداشته اند؟ رهبر معظم با صلابت این مهم را بخوبی انجام داده و می دهند. مرحوم سید احمد مهمترین وظیفه را در جهت تحقق آرمانهای امام همراهی با رهبر عزیزمان می دانستند و مرتب می فرمودند. بیت محترم امام بعد از ایشان چه کرده اند؟ سری به مرکز نشر آثار امام با آن همه بودجه بزنید تا معلوم شود. در این زمینه سخن و درد دل زیاد است و فرصتها اندک. بنده از روحانیون قدیم حوزه قم هستم و در تمامی مراحل انقلاب حضور داشته ام و به همه دوستداران نظام اسلامی ارادت دارم.



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65618
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.