تاريخ انتشار: 02 تير 1394 ساعت 11:10:26
مشاور وزیر حقوق بشر عراق:سلاح امام در مبارزه با شاه، مردم بودند/ به ما زندانیان سیاسی «الخمینیات»می گفتند

مشاور وزیر "حقوق بشر "عراق تاکید کرد که سلاح امام خمینی(س)برای انقلاب و مبارزه با شاه، مردم بودند.

«سحر جابر العطا»نماینده سابق پارلمان عراق و مشاور وزیر حقوق بشر این کشور در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت:مبارزه امام خمینی(س) با رژیم شاه مسلحانه نبود بلکه سلاحش مردم مومن ایران بودند.

العطا افزود:سلاح امام خمینی(س) در مبارزه و انقلابش مردم بودند.

وی که از جمله زنان زندانی سیاسی دوران رژیم بعث به شمار می رود تاکید کرد: از اینکه امام خمینی(س) بدون سلاح به مبارزه شاه رفت، در دوران زندان به ما جرأت و شجاعت داد.

نماینده سابق پارلمان عراق با اشاره به دوران بازداشت خود و دیگر زنان سیاسی عراقی در زندانهای دوران صدام گفت:هنگامی که وارد بازداشتگاه های صدام شدیم به شدت تحت تاثیر امام (س) و اندیشه های ایشان بودیم.

العطا عنوان کرد: اگر امام(س)  و اندیشه های ایشان نبودند و اگر انگیزه ای از امام(س)  و اندیشه های ایشان به ما دست نمی داد، تحمل زندان و سختی های جانکاهش برای ما غیر ممکن بود.

مشاور وزیر حقوق بشر عراق در ادامه گفتگو تاکید کرد:رژیم سابق به ما زندانیان زن سیاسی به دلیل اینکه تحت تاثیر امام خمینی و اندیشه های ایشان بودیم «الخمینیات»می گفت.

وی تصریح کرد:نامگذاری الخمینیات برای ما افتخار بود زیرا به ما قدرت و قوت می داد.

نماینده سابق پارلمان عراق گفت:الخمینیات کسانی بودند که حجاب خوب داشتند و به دنبال تغییر ‌رژیم صدام به حکومت اسلامی بودند و به دنبال ایجاد تغییرات در حوزه حقوق زن بودند.

وی خاطر نشان کرد:الخمینیات به دنبال تغییر جامعه عراق از جامعه عقب مانده به جامعه پیشرفته،آزاد و اسلامی بودند.

العطا در ادامه گفت:این زنان به رویکرد امام علاقه  و ارادت داشتتند حتی اگر زبان فارسی بلد نبودند.

نامبرده، در ادامه با اشاره به بحران در عراق با وجود گروه تروریستی داعش تاکید کرد:عراق اکنون با وجود اشغال بخش هایی از خاکش توسط گروه تروریستی داعش در بحران به سر می برد و این بحران بر جامعه و به ویژه زنان فشار وارد می آورد.

وی خاطر نشان کرد : «آیت الله سید علی سیستانی» و دیگر مراجع و علمای دینی خواستار مبارزه با داعش شدند و در پی آن مردم عراق برای مبارزه با این گروه تروریستی بسیج شدند و «الحشد الشعبی»(نیروهای مردمی)تشکیل شد و ایران نیز از عراق برای مبارزه با داعش حمایت کرد.

نماینده سابق پارلمان عراق با اشاره به حیاتی بودن حمایت ایران از عراق در مبارزه با داعش گفت:اگر ایران از عراق و از نیروهای مردمی حمایت نمی کرد، هرگز نمی توانستیم بسیاری از شهرها و مناطق را از دست داعش آزاد کنیم.

العطا به نقش زنان عراقی در مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی تاکید کرد: زنان عراقی در جنگ با داعش دوشادوش مردان هستند و حتی اگر مردی برای مبارزه نداشته باشند، به مبارزان کمک مالی و غذایی و دیگر کمک ها ارائه می کنند.

مشاور وزیر حقوق بشر عراق همچنین گفت: وقتی یکی از نزدیکان یک زن عراقی را که در جنگ با داعش شهید شده، پیش او می آورند ناراحت نمی شود بلکه از او با هلهله استقبال می کند و اگر مردان بیشتری داشت باز هم برای جنگ با داعش تشویق می کند.

سحر جابر العطا در پایان گفت:زنی که به زندان رفت و شهید داد اکنون نیز در مقابله با باندهای داعش فعالیت می کند و این زن از امام خمینی(س) درس گرفته است که رهبر انقلاب اسلامی در جهان و به ویژه در عراق است .همچنین این زن خود الگویی است که امیدواریم به همه جهان ارائه شود.

  تعداد بازديدها: 1701
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65457
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.