تاريخ انتشار: 13 خرداد 1394 ساعت 22:34:11
رئیس جمهور در حرم امام خمینی(س): تحریم ها را در هم می شکنیم/ فتوای امام درباره اینکه «میزان رای ملت است» انقلاب را حفظ کرد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما تحریم ها را در هم خواهیم شکست، گفت: اگر چه امروز امام در میان ما نیست، اما راه ، خط و مسیر امام راحل هست و ادامه خواهد یافت .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تبریک میلادمنجی عالم بشریت، اظهار کرد: قبل از هر چیز باید از شما عزیزان و زائران حرم و آنهایی که از راه دور و با پای پیاده آمده اند تشکر و قدردانی کنم.

وی گفت : شما به همه جهانیان با این حضورتان اعلام می کنید که اگر امروز امام در میان ما نیست، راه امام ،خط امام و مسیر امام هست و ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود :ما فقدان رهبری را بعد از رحلت امام حس نکردیم گرچه حادثه رحلت امام بس سنگین و غمناک برای همه عاشقان امام ، ملت ایران ، مسلمانان و آزادی خواهان جهان بود اما خداوند عنایتی به این نظام و انقلاب و مردم کرد و در فاصله کمتر از 24 ساعت خلف صالح آن امام، رهبر معظم انقلاب پرچم مسئولیت این نظام را بر دوش گرفتند .

حجت الاسلام روحانی گفت: امام هم با نهضت و انقلابش، مفهوم واقعی انتظار را تفسیر و تعبیر کرد و مسیر حکومت اسلامی را هموار کرد و مفهوم آن را تعبیر کرد.«اگر آن فتوای امام نبود که «میزان رای مردم است»، دشمنان می توانستند انقلاب را از ما بگیرند.

وی افزود: امام کمتر از 50 روز زمینه حضور مردم را پای صندوق های رای فراهم کرد؛ کجا چنین انقلابی سراغ دارید؟ امام حتی نوع حکومت را به رای مردم گذاشت. جمهوری اسلامی ایران اگر چه با اقدام امام بنیان گذاری شد، اما مردم بودند که با رای خود نوع حکومت را تعیین کردند.

رئیس جمهور افزود: امام ظرف یک سال یعنی در سال 1358، چندین انتخابات را زمینه سازی و برگزار کردند. برای انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری، انتخاب برای همه پرسی تعیین نوع حکومت، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور و انتخابات برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی. چندین انتخابات کم نظیر در یک سال برگزار شد.

مهم ترین بخش های این سخنرانی به این شرح است:

* ما اعتدال و امید را از امام آموخته ایم.

* ما تحریم ها را در هم خواهیم شکست.

*اکاهش قیمت نفت توطئه دشمنان بود.

* ما برای وحدت جهان اسلام صدایمان رسا خواهد بود.

* اگر اختلاف نظر داریم، نخواهیم گذاشت اخلاق زیر پا گذاشته شود.

* ایران برای مبارره با تروریسم آماده است.

* برخی کشورها با پول نفت سلاح می خرند و ضد مردم مظلوم به کار می گیرند.

  تعداد بازديدها: 1683
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65137
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.