تاريخ انتشار: 12 خرداد 1394 ساعت 22:03:09
آیت الله العظمی جوادی آملی: حوزه علمیه ای در جوار حرم امام خمینی (س) احداث شود

در آستانه سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) ـ دفتر قم، با آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع تقلید و از شاگردان برجسته امام راحل دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با تکریم شخصیت برجسته امام خمینی(س) یادآور شد: هنر امام این بود که رابطه فقیه با مردم را از رابطه مرجع و مقلّد به رابطه امام و امت ارتقا داد و به جای اینکه در خانه بنشیند و به مردم بگوید بروید و قیام کنید، خود جلو می‌رفت و به مردم می‌گفت بیایید. امام یک امام‌زاده‌ای بوده، ولی فرقش با دیگر امام زاده‌ها این بود که با سواد بود. به قول مرحوم استاد الهی قمشه ای که خدا رحمتش کند: جرمش این بود که در آینه عکس تو ندید/ورنه بر بوالبشری ترک سجود این همه نیست
آیت الله جوادی آملی با توجه به افتتاح حرم امام در بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی، تأکید کرد: با توجه به فضای معنوی این مکان و نیاز مبرم شهر تهران به حوزه علمیه، لازم است حوزه علمیه‌ای در جوار حرم امام احداث شود. آن‌گونه که امام صادق(ع) آرزو داشتند کاش می‌گذاشتند در گوشه‌ای از جامعة اسلامی به تربیت عالمان دینی اشتغال داشته باشند. از این سخن نورانی ارزش و عظمت فعالیت‌های حوزوی روشن می‌شود.


در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و فعالیت‌های در دست اقدام مؤسسه خصوصاً تدوین دانشنامه امام خمینی(س) و مجموعه تقریرات شاگردان امام ارائه و ابراز امیدواری کرد تا با راهنمائی بزرگان این فعالیت‌ها ادامه داشته باشد.

  تعداد بازديدها: 1710
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65127
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.