تاريخ انتشار: 05 خرداد 1394 ساعت 20:34:54
مرگ دهمين پلنگ ايراني در کمتر از ۶۰ روز

لاشه دهمين پلنگ ايراني اين بار در اسفراين در کمتر از ۶۰ روز از ابتداي سال جاري کشف شد.

به دنبال دريافت گزارشي از يک دامدار در شهرستان اسفراين در استان خراسان شمالي مبني بر مشاهده لاشه يک پلنگ در منطقه کمرسيره، محيط بانان براي بررسي موضوع عازم محل محدوده مذکور شدند.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست اسفراين در اين باره گفت: نيروهاي يگان محيط زيست پس از جستجوي بسيار طولاني در منطقه، در روز جمعه مورخ ۹۴/۳/۱ لاشه يک پلنگ جوان را مشاهده کردند که بخش هايي از آن توسط حيوانات لاشه خوار خورده شده بود.

حميد فخراني اظهار داشت: لاشه اين پلنگ در مناطق آزاد شهرستان اسفراين و در فاصله حدودا ۴ کيلومتري از پارک ملي ساريگل کشف شده است.

به دليل متلاشي شدن و ازبين رفت بخش هايي از لاشه امکان بررسي کامل و دقيق ميسر نبود اما بررسي هاي صورت گرفته نشان مي داد که اين پلنگ بر اثر اصابت جسم سخت و تيز مانند تبر با ناحيه صورت و جمجمه از بين رفته است.

فخراني گفت: جنسيت پلنگ قابل تشخيص نبود اما مشخص بود که لاشه متعلق يک پلنگ جوان بوده است.

تحقيقات براي شناسايي عامل کشتار اين پلنگ آغاز شده است و اميدواريم بتوانيم متهم را شناسايي و به مراجع قضايي معرفي کنيم.

در روز ۱۳ فروردين ماه سال جاري نيز لاشه يک پلنگ در مناطق آزاد اسفراين کشف و به اداره محيط زيست اين شهرستان منتقل شده بود.

پس از کشتار بي رحمانه يک پلنگ در بردسير کرمان ، کشف لاشه يک پلنگ در اسفراين نيمه نخست فروردين ماه ، مرگ پلنگي ديگر در کازرون بر اثر برخورد با خوروهاي عبوري ، مرگ يک پلنگ در ارتفاعات پشتکوه فارس بوسيله طعمه مسموم و کشتار يک پلنگ در شهرستان ايوان در استان ايلام و مرگ پلنگي ديگر در تربت جام، کشف لاشه يک پلنگ در شهرستان سرخس و مرگ يک توله پلنگ در ارتفاعات فيروزکوه، و مرگ يک پلنگ بر اثر سقوط درون يک آب انبار در لارستان فارس، اين دهمين پلنگي است که از ابتداي سال جاري به دلايل گوناگون در نقاط مختلف کشور ازبين رفته است.
منبع: مهر

  تعداد بازديدها: 1292
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65030
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.