تاريخ انتشار: 02 خرداد 1394 ساعت 19:19:12
«هادي العامري» از طرح جديد براي تثبيت امنيت بغداد خبر داد

 دبيرکل سازمان بدر عراق ضمن اعلام آغاز عمليات امنيتي براي تثبيت امنيت بغداد پايتخت اين کشور گفت: تکيه بر ائتلاف بين المللي، سرابي بيش نيست.

به گزارش السومريه نيوز، «هادي العامري» دبيرکل سازمان بدر عراق از آغاز عمليات امنيتي براي تثبيت امنيت بغداد پايتخت اين کشور خبر داد.

وي طي سخنراني در پنجمين کنفرانس علمي مرکز پژوهش‌هاي تخصصي حوزه و دانشگاه که امروز در شهر نجف در حال برگزاري است، گفت: ما پيروزي‌هاي گسترده‌اي محقق کرديم و توانستيم در خلال 10 روز، بيش از هشت‌هزار کيلومترمربع در استان صلاح الدين را آزاد کنيم، اما بعد از هياهوهاي رسانه‌اي بعثي‌هاي داعشي عليه نيروهاي داوطلب مردمي، ما اين منطقه را ترک کرديم.

دبيرکل سازمان بدر عراق افزود: ما در منطقه "حمرين" خون مي‌داديم، اما ما را به دزدي متهم مي‌کردند.

العامري گفت: با توجه به اينکه اولين نقشه ما از ماه گذشته و اوايل ماه جاري اين بوده است که در بيجي و پالايشگاه و جنوب کرکوک پيشروي داشته باشيم، نقشه‌اي کامل براي ادامه اين عمليات وضع کرديم، اما شايعات و اتهامات عليه نيروهاي داوطلب مردمي اين پيشروي را با اختلال مواجه کرد.

وي گفت: ما امروز در حال پرداخت بهاي سنگيني در بيجي، الرمادي و اطراف بغداد هستيم و اگر سريعاً فکري براي حل اين مشکلات نکنيم، اين خطر در کمين بغداد است.

دبيرکل سازمان بدر عراق گفت: کساني که گمان مي‌کنند ائتلاف بين المللي مبارزه با داعش دستاوردي در اين زمينه محقق مي‌کند، به سراب چشم دوخته است.

وي با تأکيد بر ضرورت کمک حوزه و دانشگاه به نيروهاي داوطلب مردمي، خواستار حمايت‌هاي مالي دولت از نيروهاي امنيتي و داوطلب مردمي عراق خواهد شد.

العامري در ادامه گفت: ما در کمتر از يک سال موفق شديم نيروهاي داوطلب مردمي را تشکيل دهيم.

العامري تأکيد کرد: نبرد در بيجي، الخالديه و الحبانيه و الرمادي به زمان نياز دارد و ما آغاز عمليات ديگري براي تثبيت امنيت بغداد را اعلام مي‌کنيم.

دبيرکل سازمان بدر عراق افزود: ما تا پيروزي نهايي و شکست داعش به دست عراقي‌ها، هرگز عقب‌نشيني نمي‌کنيم و ترديدي به خود راه نمي‌دهيم.

وي افزود: گسترش گروه‌هاي تروريستي و تکفيري چيزي نيست که بتوان فقط آن را با سلاح از بين برد و بايد براي حل اين موضوع پژوهش شود.

وي تصريح کرد: سيل تکفيري که به‌سوي ما آمد قصد داشت بر کل عراق تسلط يابد اما فتواي مرجعيت ديني و لبيک مردم عراق و حمايت دولت ايران اين طرح را خنثي کرد.

العامري گفت: ما نسبت به سقوط الرمادي هشدار داده بوديم و به مراجع و دولت نيز اين موضوع را گوشزد کرده بوديم. ما تأکيد کرديم که سقوط موصل بر بغداد و کربلا سايه مي‌افکند.

وي تصريح کرد: هدف از جلوگيري از ورود نيروهاي داوطلب مردمي سقوط الرمادي بود و بايد درباره مقصران سقوط موصل تحقيق به عمل آيد و مقصران محاکمه شوند.

العامري گفت: طرفهايي که منجر به سقوط الرمادي شدند همان‌هايي هستند که منجر به سقوط موصل شدند، که بارزترين آن حزب بعث و رسانه‌ها و شايعات و اظهارات است.

رئيس سازمان بدر عراق تأکيد کرد که ارتش نبايد عقب نشيني مي‌کرد و بايد مقصران محاکمه شوند.

  تعداد بازديدها: 1267
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64957
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.