تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1394 ساعت 20:42:16
خاطره سیدحسن خمینی از عموی شهیدش: نمی دانم تلفظ «آسوشیتدپرس» برای ما سخت تر است یا «آشیخ عبدالرزاق» برای غربی ها

ایرنا طی یادداشتی در مورد بازدید آیت الله سید حسن خمینی از خبرگزاری دولت نوشت:

اصلا خمینی ها هر کدام شان یک جور جلب نظر می کنند و جذبه خاصی دارند؛ یکی همانند روح الله بزرگ که با نگاه و سخنش همه را اعم از دوست و دشمن مبهوت می کرد و یکی همانند نوه اش سید حسن که با لبخند هایش در دل ها جا باز می کند.

سید حسن فرزند مرحوم سید احمد را می گویم همان یار با وفای پدر که به عالم سیاست وارد نشد و محبوبیت اش تا انتهای عمر پابرجا ماند.

سید حسن هم همانند پدر و پدربزرگ خود ردای روحانیت را بر تن کرد لیکن خمینی جوان با همه علم آموزی در عرصه روحانیت در تمامی عرصه ها نیز فعال و دارای نظر است و نگاه تیزهوشانه ای دارد ؛ حتی در عرصه ورزش، هنر و ارتباطات.

نوه روح الله روابط عمومی خوبی هم دارد؛ وقتی او در جمعی قرار می گیرد، آن جمع نگاه محبت آمیزی به او پیدا می کنند و سخنانش به دل می چسبد و حس دوستی و نزدیکی به او ایجاد می شود.

**ایرنا میزبان خمینی جوان

این بار خمینی جوان میهمان اهالی رسانه شد و قدمش در یک روز بهاری از جماران به تقاطع خیابان فاطمی و ولی عصر (عج) و خبرگزاری جمهوری اسلامی افتاد.

استقبال ایرنایی ها بی سابقه بود. در بازدید و گپ و گفت 3 ساعته سید حسن ، میزان محبوبیت خمینی جوان مشاهده شد؛ آن هم نه به خاطر اینکه نوه حضرت امام(ره) است بلکه به خاطر شخصیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اش. سید حسن از تمامی بخش های خبرگزاری جمهوری اسلامی بازدید کرد؛ اما یک تفاوت با سایر میهمانان ایرنا داشت؛ هرکجا که می رفت حلقه کارکنان ایرنا بر گردش بسته می شد و همین هم بازدید او را کمی طولانی تر کرد؛ هر چند قدم که بر می داشت، عده ای مقابلش بودند تا با او عکس یادگاری بگیرند، البته بازار سلفی هم داغ بود.

پس از بازدید نیم ساعته سید حسن خمینی از تحریریه اخبار داخلی، وی در جمع مدیران ایرنا حاضر شد و پس از شنیدن سخنان مدیر عامل چند کلامی را به گپ و گفت با سردبیران پرداخت.

خمینی جوان اما اطلاعات به روز شده ای از فضای رسانه ای داشت و نیازی نبود که کسی بخواهد وی را توجیه کند چرا که توصیه های وی فارغ از بحث های سیاسی ،علمی، فقهی و اجتماعی در زمینه رسانه ای هم کارآمد بود.

آنجا که او در سخنانش در جمع سردبیران، به نقش امروز رسانه ها در کشف حقیقت در جامعه هم اشاره کرد و در بیان تعبیری گفت: یک نفر را برای همیشه و همه را برای دوره کوتاه می توان فریب داد اما به همه برای همیشه نمی توان دروغ گفت. وجود مجموعه خبررسان که دیگر فقط گوش کننده نیست بلکه خبر را تحلیل می کند و آن را پخش می کند، به نفع حقیقت است .

حتی سید حسن در میان سخنرانی کوتاه خویش، مزاحی هم با اهالی رسانه داشت و خاطره ای از عمویش تعریف کرد: آسوشیتدپرس را گفتم یاد مرحوم عمویم افتادم که گفته بود من نمی دانم تلفظ آسوشیتدپرس برای ما سخت تر است یا آشیخ عبدالرزاق برای غربی ها...

یکی از سردبیران ایرنا پس از صحبت های خمینی جوان گفت: واقعا که سخنان سید حسن کامل، مفید و راهگشا بود و اطلاعات وی در مورد فضای رسانه ای به روز بود.

در ادامه دیدار سید جوان از ایرنا، بخشی از خاطرات گذشته اش نیز زنده شد؛ کلیپی از حضور سید حسن خمینی در سال 1377 در ایرنا نیز در جمع مدیران به نمایش درآمد و این هم نمودی از آرشیو کامل خبرگزاری رسمی کشور است که تا چند سال پیش تنها سازمان صرفا خبری منبع سایر رسانه ها بود.

در پایان برنامه دیدار و سخنرانی ها، سید حسن رو به مدیر عامل ایرنا کرد و گفت: بعد از این سخنرانی یک چای به ما بدهید؛ به شرط آنکه گل گاو زبان نباشد!

سید حسن خمینی در پایان یک بازدید ، میهمانی و گپ و گفت دوستانه، فاطمی را به سمت جماران ترک کرد و خاطره بازدیدی خاطره انگیز از خبرگزاری جمهوری اسلامی در ذهنش ماند.

البته تصاویر ثبت حضور سید حسن را خبرنگاران و کارمندانی که این روزها به فضای مجازی وصل هستند، به سرعت به شبکه های مختلف انتقال دادند تا بخشی از آنچه را که از سید حسن در خاطرشان نقش بسته به دیگران هم نشان دهند.

از عباس قزوینی

  تعداد بازديدها: 2465
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64926
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.