تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1394 ساعت 23:19:49
برخی سوال‌ها٬ لجبازی‌ تندروها با دولت است

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه بعضی از امضا‌ها و سوال‌ها نشان‌ لجبازی‌های نمایندگان تندرو در مواجهه با دولت است٬ گفت: این رفتار در شان مجلس نیست.

حسین انصاری‌راد در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ در خصوص سوال‌های پرشماری نمایندگان مجلس از وزرای کابینه دولت یازدهم٬ گفت: جدا از ماهیت سیاسی نمایندگان فعلی مجلس٬ و اینکه آیا رفتار آنها جهت‌گیری سیاسی دارد یا خیر‏، پرسیدن سوال از وزرا حق مسلم یک نماینده مجلس است؛ از استیضاح و ‌تحقیق و تفحص از وزیر در کنار پرسش٬ به عنوان یکی از مهمترین حقوق نمایندگان بعد از قانونگذاری یاد شده است.

وی ادامه داد: وزرا عاجز از پاسخگویی نیستند، گاهی سوال‌ها و پاسخ به آن٬ باعث رفع ابهام و برطرف کننده شبهات است٬ اما اگر سوال از روی لجبازی و خارج از عرف باشد٬ از حالت عادی خارج شده٬ که آن زمان بیشتر شبیه مچ‌گیری سیاسی خواهد بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فراوانی که این دولت در ابتدای کار با آن مواجه بوده٬ تصریح کرد: در عرصه سیاسی٬ بعضی از امضا‌ها و طرح‌ها نشان‌دهنده لجبازی‌های نمایندگان تندرو در مواجهه با دولت است٬ که به نظر من این رفتار هرگز در شان مجلس نیست٬ که بخواهند مشکلات را گردن دولتی بیندازند که میراث‌دار اشتباه‌ها و سیاست‌های غلط دولت قبل است.

انصاری‌راد در پایان خاطرنشان کرد: اگر سوال‌ها جنبه مچ‌گیری داشته باشد٬ اسباب زحمت برای دولت فراهم می‌کند و نمی‌گذارد وزرا به درستی وظایف و برنامه‌های خود را اجرایی کنند. به طور حتم اگر این روند در آینده ادامه داشته باشد٬ باعث پایین آمدن راندمان کاری وزارتخانه مربوطه می‌شود.

  تعداد بازديدها: 2581
   


 
28 ارديبهشت 1394   
حسین
خوب عزیز من اینها دنبال همین هستند که سر دولت را گرم کنند تا همانگونه که فرمودید دولت نتواند به وظایف ذاتی خود برسد و در نتیجه ناتوان جلوه کند در غیر اینصورت توانایی دولت، چهره ی ناتوان دولت قبل را که حضرات تند رو هم در آن سهیم هستند آشکارتر می سازد



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64890
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.