تاريخ انتشار: 26 ارديبهشت 1394 ساعت 00:15:21
آيت‌الله جوادي آملي: سعودي‌ها نوه آنهايي هستند که توليت کعبه را با مَشکي از شراب عوض کردند

يکي از مراجع تقليد گفت: سعودي‌ها، نوادگان همان افرادي هستند که توليت کعبه را با مَشکي از شراب عوض مي‌کردند، اينان نوادگان همان‌هايي هستند که قبل از فتح مکه، کافر مطلق و بعد از فتح مکه، منافق مطلق بودند و هيچگاه ايمان نياورند.

به گزارش روابط عمومي موسسه اسراء، آيت‌الله عبدالله جوادي آملي در ديدار جمعي از اعضاي اتاق فکر بسيج اساتيد و نخبگان حوزه علميه قم اخلاص را سرمايه اصلي، در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي دانست و بيان کرد: جريانِ انقلاب اسلامي از حوزه و مرجعيت ديني آغاز شد؛ لذا بيداري اسلامي در کشورهاي اسلامي به اين دليل سامان نپذيرفت که مرجعيت و روحانيتي مانند کشور ما در اختيار نداشتند؛ اگرچه کشته‌هاي بسياري در اين راه دادند اما نتوانستند به موفقيت کامل دست پيدا کنند. اميدواريم صدرو انقلاب اسلامي به اين معنا باشد که همه آنها احيا شوند.

وي انقلاب اسلامي را انقلابي الهي دانستند و بيان کرد: جريان انقلاب اسلامي يک امر سياسي و حزبي نيست و نمي‌توان گفت اين انقلاب به شخص خاصي يا گروه و حزب خاصي وابسته است. هرگاه قرآن و عترت را پشتوانه انقلاب بدانيم، جاي هيچگونه نگراني نخواهد بود.

اين مرجع تقليد با اشاره به روايتي از معصوم عليه‌السلام در خصوص شرک، خاطرنشان کرد: از وجود معصوم (ع) سوال شد که آيه «وَمَا يُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِکُونَ» چه مصداقي دارد، حضرت در جواب فرمودند همان افرادي که در کنار خدا به افراد ديگر هم ايمان دارند، به عبارت ديگر افرادي که مي‌گويند اول خدا و دوم فلان شخص مي‌تواند اين مشکل خاص را حل کند در حقيقت گرفتار نوعي شرک هستند چراکه همه امور از ابتدا تا انتها به دست خداست.

آيت‌الله جوادي آملي در فراز ديگري از فرمايشات خود به جنايات آل سعود عليه مردم مظلوم يمن اشاره و ضمن محکوم کردن اين جنايات، اظهار کرد: سعودي‌ها، نوادگان همان افرادي هستند که توليت کعبه را با مَشکي از شراب عوض مي‌کردند، اينان از نوادگان همان‌هايي هستند که قبل از فتح مکه، کافر مطلق و بعد از فتح مکه، منافق مطلق بودند و هيچگاه ايمان نياورند.

برگرفته از: انتخاب

  تعداد بازديدها: 1940
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64836
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.