تاريخ انتشار: 13 ارديبهشت 1394 ساعت 23:04:41
عربستان می خواهد منصور هادی را حاکم جنازه های کودکان و زنان یمنی کند؟

جماران - زبان از وصف جنایات سعودی در 38 روز گذشته در یمن عاجز است. جنایت هایی که هدف اصلی اش ایجاد ترس و گرسنگی برای یمنی ها بود تا شاید بار دیگر زیر سلطه عربستان قرار گیرند و برای اینکه به اهدافش جامه عمل بپوشاند به طرز جنون آمیزی دلارهایش را در یمن می سوزاند.

"شبکه العالم" نوشت: مزدوران عربستان این روزها در تمام رسانه ها اعلام کرده اند که آن ها فرودگاه های یمن را برای جلوگیری از فرود هواپیما های حامل غذا و دارو برای زنان و کودکان و مجروحین یمنی، بمب باران کردند و هدفشان از این کار نه ضربه زدن به انصار الله و نه سنگ اندازی بر سر راه نیروی هوایی یمن بوده است.

از مصادیق دلار سوزی عربستان، بمب باران بیمارستان ها، چادرهای آوارگان جنگی، مخازن آب و غذا و دارو، نیروگاه های برق و سوخت، مسجد و مدارس، مناطق مسکونی، پل ها، معابر و فرودگاه ها  بوده است.

هدف نهایی از تمام این اقدامات گرسنگی و کشتن مردم یمن است چرا که آنها مانع تحقق وصیت حاکم سعودی، ملک عبدالعزیز، شده و از چتر ذلت عربستان خارج شده اند.

بمب های سعودی در شرایطی بر سر مردم یمن آوار میشود که سازمان ملل متحد بدون اشاره به سعودی درباره واقعه یمن اظهار نظر می کند و در جهت بازسازی بیمارستان ها و اماکن تخریب شده می کوشد و در تلاش است با وجود عدم دسترسی کافی به شهر های یمن، آن ها را در زمینه غذا یاری دهد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که 7.5 میلیون از مردم یمن یعنی یک سوم ساکنان آن، بخاطر بمب افکنی های سعودی بشدت مجروح و بیمار هستند و آمار کشته شدگان روز به روز درحال افزایش است و طبق آمار سازمان های جهانی، از19 مارس تا 27 آوریل، 1244 نفر در مراکز بهداشتی و درمانی  و 5044 نفر در میدان مبارزه، در جای جای شهر و یا در خانه هایشان در جا کشته شده اند.

بمب های سعودی در شرایطی بر سر مردم یمن آوار می شود که کمک های دارویی و غذایی بخاطر تخریب و سوختن فرودگاه ها متوقف شده است و طبق گزارش سازمان بین المللی صلیب سرخ، اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی یمن با مشکلات بهداشتی و کمبود امکانات شدید، دست و پنجه نرم می کنند زیرا در جریان بمب افکنی ها و آتش سوزی ها، آمبولانس ها و تجهیزات حمل بیمار از بین رفته و پرستاران دراین شرایط بحرانی قادر به کار کردن نیستند. در اخبار چنین آمده است که بیمارستان جمهوری در خلیج عدن بخاطر قرار گرفتن در محدوده جبهه جنگ خالی شده و امکان بهره برداری از آن وجود ندارد.

طوفان کوبنده عربستان تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا عربستان می خواهد منصور هادی را حاکم جنازه های کودکان و زنان یمنی قرار دهد؟ آیا مشروعیت سیاسی هادی با گرسنه نگه داشتن مردم یمن به هادی باز خواهد گشت؟ آیا جنایات سعودی تقلید مخوف تر و خون بارتری از جنایات صهیونیستی نیست و چگونه می توان لفظ انسان را بر خفاش های ترسوی سعودی که جرات مواجهه با مردان یمن در مرزهای زمینی را ندارند، اطلاق کرد؟

نکته قابل تامل این است که جنایات غیر انسانی که امروز در یمن شاهد آن هستیم، دست آورد کسانی است که خود را خادمان حرمین شریفین و مالک گنبد سبز مسجد پیامبر می دانند. حکایت این روزها چیزی جز بازگشت عربستان به دوران تاریک جاهلیتش نیست که به خوبی توانسته با دلارهایش مهر بر دهان جهان عرب بکوباند و عقده های دیرینه اش را بر مردم یمن آوار کند.گروهی از کارشناسان بر این باورند که دلیل اصلی این جنگ در درجه اول موقعیت سیاسی حایز اهمیت یمن برای عربستان و در درجه دوم اختلاف در مذهب این دو کشور است چرا که عربستان وهابی بر این باور است که باید نسل شیعیان اعم از هر شاخه و هر فرقه ای از ممالک اسلامی محو شود.

سعودی در برابر مردم یمن کاری جز بمب افکنی های هوایی نمی تواند انجام دهد چرا که توان مقابله رو در رو با آن ها را ندارد پس به ناچار مردان و زنان و کودکان بی گناه را از فاصله هزاران متر در خانه هایشان دفن می کند اما هیچکدام از این اقدامات نتوانست مردم یمن را از پا بنشاند بلکه بر کینه عربستان در دل آن ها افزود و شاهد این مدعا تظاهرات میلیونی صنعا در روز جمعه مصادف با یکم ماه می، بود.

مترجم: مهسا کاشی پور

  تعداد بازديدها: 1155
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64640
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.