تاريخ انتشار: 28 فروردين 1394 ساعت 22:54:58
سيدحسن خميني: احزاب کارگاه عبور از گسست هاي نسلي هستند

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله سيد حسن خميني در ديدار با دبيرکل و اعضاي شوراي مرکزي حزب مردمسالاري، جلوگيري از گسست نسلي را يکي از مهمترين کارکردهاي احزاب خواند و اظهار داشت: اگر يک جمع بخواهد تمام تجربيات نسل قبل را تکرار کند تا آخر به نتيجه نمي رسد؛ انتقاد يک نسل نسبت به نسل قبل از خود و درس گرفتن از شکست ها، اتفاق بسيار خوبي است و گسست وقتي پديد مي آيد که آن نسل نخواهد از شکست ها درس بيازمورد.

وي افزود: اين اتفاق زماني رخ مي دهد که نسل جديد بگويد شکست نسل قبل ناشي از بي عرضگي يا نيت بد يا ناتواني او بوده است؛ در حالي که نسل هاي قبل را بايد بر اساس سخن پيامبر(ص) که فرمودند «وقوروا کبارکم»، بزرگ بداريم، چرا که اگر آنها شکست نمي خوردند ما بايد متحمل شکست مي شديم وهمين ناکامي او در يک کار باعث شده است تا ما يکي از گزينه هاي موجود را بر اساس آن تجربه کنار بگذاريم.

سيد حسن خميني در ادامه سخنان خود گفت: حزب قوي حزبي است که سرشار از تجارب است؛ ولو آن تجارب در روزگار خود تجربيات تلخي بوده باشد؛ چنين حزبي تجربيات خوب را تکرار مي کند و به سمت تجربيات تلخ نيز نمي رود. لذا احزاب کارگاه عبور از گسست ها و شکاف هاي نسلي هستند.

وي گسست نسلي را يکي از دردهاي جامعه ايراني از زمان مشروطه تاکنون خواند و گفت: نفس جمع شدن افراد در قالب يک حزب و آموزش نسل بعدي، گام بسيار مفيدي است و بايد نسبت به کارکرد ذکر شده براي آن توجه کرد.

  تعداد بازديدها: 1483
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64412
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.