تاريخ انتشار: 26 فروردين 1394 ساعت 18:30:30
یک سوال ساده از جناب قاضی عسکر در مورد دروغ بودن «تجاوز به دو ایرانی»!

سرپرست حجاج ايراني ، پس از گذشت یک هفته از انتشار خبر «تجاوز به دو ایرانی در فرودگاه جده» با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده، از شيطنت برخي افراد، سايت‌ها و رسانه‌ها در تحريف اين جريان، گلايه كرد و با بيان اينكه خبر تجاوز به دو نوجوان ايراني دروغ است، گفت: برخي اشخاص، سايت‌ها و رسانه‌ها به راحتي حرمت مردم را مي‌شكنند!

در این مورد این سخنان، ذکر نکاتی ضروری به نظر می رسد:

1. حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر که علی الظاهر از ابتدا مطلع بوده اند که این ادعای رسانه ها، دروغ و «حرمت شکنی مردم» بوده ، چرا همان ایام این اظهارنظر مهم را بر زبان نیاوردند؟ چرا ترجیح دادند این خبر (به قول ایشان دروغ) در رسانه ها بچرخد و احساسات ملت ایران را جریحه دار کند؟!

2. ایشان البته سه روز پیش از این اظهار نظر، در سخنان دیگری فرموده بودند:  درصورت عدم مجازات ماموران متخلف عربستان، كنترل كردن احساسات مردم ایران آسان نيست؛ امكان دارد تصمیمات دیگری بگیریم.

سئوال اینجاست ، اگر این خبر دروغ بوده ، چرا سه روز پیش آقای قاضی عسگر سخنی در رد این ادعا به زبان نیاوردند و کوچکترین اشاره ای در رد «تجاوز» یا تایید «اقدام برای آزار جنسی» نکردند؟!

3. ایشان گفته اند که اقدام پلیس عربستانی ، «آزار جنسی» بوده و نه تجاوز! باز هم سئوال ساده ای پیش می آید که آیا «اقدام برای آزار جنسی»، در اندازه ای نیست که احساسات یک ملت را برانگیزد؟! مگر «آزار جنسی» به لحاظ از بین بردن شرافت انسانی و اسلامی، چه تفاوتی با «تجاوز» دارد؟!

جناب قاضی عسکر قطعاً می دانند که ابراز احساسات کم سابقه ملت ایران نسبت به این اتفاق، بغض فروخفته ی مردم نسبت به برخودهای موهن و ظالمانه ماموران وهابی آل سعود طی دهه های اخیر و بالاخص طی سال های گذشته است. درواقع ملت ایران ، صرفاً نسبت به اتفاق اخیر واکنش نشان ندادند، بلکه نسبت به «سال ها بی حرمتی سعودی ها به زائرین ایرانی»  ابراز احساسات کردند.

4. باز هم ، توپ در زمین رسانه ها افتاد تا مشکلات برطرف شود! ایشان معتقدند این رسانه ها بودند که با انتشار این خبر دروغ ، با احساسات مردم بازی کرده اند! رسانه ها در این مورد ، قطعاً عمدی نداشتند و هر آنچه نقل کردند ، براساس نظر مسئولان بوده است.

سئوال اما این است، چرا حضرت ایشان برای حلوگیری از چنین «اقدام ناپسندی توسط رسانه ها»، ورود نکردند تا پایانی بر انتشار این «خبر دروغ» باشند؟!

5. البته «انتخاب» نسبت به صدق گفتار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تردیدی ندارد ، اما لازم بود این ادعا زودتر تکذیب شود ، نه با چنین فاصله ی زمانی که باعث تحریک شدید احاسات ملت شد، ضمن آنکه شایسته است دیگر دستگاه های مرتبط، به بررسی این اظهارات بپردازند و بالاخره مشخص کنند این ادعا دروغ بوده یا راست! مگر ممکن است همه رئسای قوه و بزرگان ، علیه این اقدام شوم سخن کنند و حتی دولت «عمره» را معلق کند ، اما خبر از اساس کذب باشد؟!

6. حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر که البته چهره ای قدیمی و قابل احترام است ، اظهارات مهمی نیز در «تقبیح سخنان نژآدرپستانه و سواستفاده برخی در توهین به مقدسات اسلامی» بر زبان آورده که حقیقتاً سخنان نیک و قابل تاملی است ، چندان که پیشتر نیز رسانه ها از جمله «انتخاب»، طی یادداشتی این دست برخورد های نژاد پرستانه را محکوم کرده بودند.

* سرویس اجتماعی «انتخاب»

  تعداد بازديدها: 1443
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64383
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.