تاريخ انتشار: 05 فروردين 1394 ساعت 23:16:00
موشه یعلون: به دنبال اتحاد با «محور سُنی» هستیم

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با شبکه «بی.بی.سی» عربی اعلام کرد تل‌آویو خواستار همکاری آینده با دولت‌های «محور سُنی» به استثنای قطر است.

دشمنان اسرائیل با محور سُنی مشترک است

وی افزود: اسرائیل دشمنان مشترکی با دولت‌های محور سنی دارد و از جمله این دشمنان گروه اخوان المسلمین، گروه‌های جهادی و آنچه او «محور شیعی» نامید، است.

یعلون در ادامه مدعی شد: آنچه امروز خاورمیانه شاهد آن است یک زلزله ژئوپلتیک است که کل آرامش و ثبات منطقه را تکان خواهد داد و ما این اتفاقات را ابدا «بهار عربی» نمی‌نامیم زیرا وضعیت پیچیده‌تر از این صحبت‌هاست.

وی افزود: زمانی که به تقسیم ژئوپلتیک منطقه نگاه می‌کنیم محور شیعی با رهبری ایران و با مشارکت سوریه و حزب‌الله در لبنان و حوثی‌ها در یمن وجود دارد و همچنین اخوان‌المسلمین شامل حماس و با حمایت ترکیه و قطر شکل گرفته‌اند. اما مسأله مهم برای اسرائیل «اتحاد سنی-عربی» شامل مصر، اردن و دولت‌های خلیج (فارس) به استثنای قطر است. وی ابراز امیدواری کرد دولت های عربی سنی در این روند، اسرائیل را یاری کنند.

برنامه هسته‌ای ایران همه جهان را تهدید می‌کند

یعلون در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت: معتقد نیستم که اسرائیل تنها کسی باشد که با خطر ایران هسته‌ای روبروست بلکه این خطر متوجه بسیاری از دولت‌های منطقه خواه قاهره، ریاض، منامه و غیره است؛ این خطر همه جهان را تهدید می‌کند.

وی در ادامه  مدعی شد: باید امروز به آنچه ایران بدون سلاح هسته‌ای در عراق، افغانستان، بحرین، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین انجام می‌دهد بنگریم؛ ایران یک تروریسم در 5 قاره است.
منبع: فارس

  تعداد بازديدها: 1390
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64057
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.