تاريخ انتشار: 05 فروردين 1394 ساعت 23:12:00
بعیدی‌نژاد: طرف مقابل مذاکرات ازمواضع خود عقب نشینی کرد

 عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: در سال جدید حتما به توافق می رسیم.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ترحیم والده رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: در مراحل نهایی مذاکرات هستیم و در سال جدید حتما به توافق خواهیم رسید.

وی افزود: مذاکرات تاکنون به خوبی پیش رفته و امیدواریم مسائل باقی مانده نیز حل شود.

بعیدی نژاد با بیان اینکه مسائل باقی مانده فقط تحریم نیست، گفت: بلکه مجموعه‌ای از مسائل است و اکنون تقریبا در مراحل نهایی هستیم. این‌گونه نیست که ابتدا تحریم برطرف شود و بعد درباره مسائل دیگر صحبت کنیم، بلکه همه با هم باید در یک مجموعه حل شود.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: راه‌حل این مسائل پیدا شده و اگر این راه‌حل‌ها نهایی شود، می‌توانیم توافق جامع را داشته باشیم.

وی با اشاره به عقب نشینی طرف مقابل از مواضع پیشین خود گفت: طرف مقابل نسبت به گذشته از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و اگر این‌گونه نبود اصلا به این مراحل نمی‌رسیدیم.

بعیدی‌نژاد در خاتمه با بیان اینکه اگر توافق صورت نگیرد به دلیل اختلاف داخلی طرف های مقابل با یکدیگر است، افزود: اگر فکر کنیم که به دلیل مخالفت‌های داخلی آمریکا دولت اوباما نتواند تصمیم بگیرد، بین اروپا و آمریکا انشقاق ایجاد خواهد شد. اگر توافق نشود به خاطر اختلافات داخلی آنهاست.
منبع: مهر
 

  تعداد بازديدها: 1279
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=64055
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.