تاريخ انتشار: 06 اسفند 1393 ساعت 22:33:15
یونسی: هرکس صدایش برای وحدت بلند شود صدایش را خفه می‌کنند

شرق: دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: «انقلاب ما نشان داد ما لیاقت آن را داریم که محور تقریب و وحدت جهان اسلام باشیم و می‌توانیم این موضوع را در عمل نشان دهیم و دست ‌رد به سینه تنگ‌نظران بزنیم و بدانیم آنها کم هستند، ولی هیاهوی زیادی دارند درحالی‌که جامعه ما خواستار وحدت است و ما می‌توانیم از حصار توهمی که آنها برای ما ایجاد کرده‌اند، خارج شویم و پرواز کنیم.»

 به گزارش ایسنا، علی یونسی در نشستی با عنوان «ارتباط با مسوولان حوزه مناسبات شیعه و سنی» در دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: «دولت یازدهم با شعار اعتدال و جهان عاری از خشونت و همچنین وحدت و انسجام ملی آغازبه‌کار کرد و دانشگاه مذاهب اسلامی از مهم‌ترین یا تنها مرکزی است که برای انسجام ملی و اسلامی و وحدت، حرکت و عمل می‌کند.»دستیار ویژه رییس‌جمهوری عنوان کرد: «خیلی‌ها جمهوری‌اسلامی را متهم می‌کنند و می‌گویند که جمهوری‌اسلامی به اصل تقریب و وحدت اعتقادی ندارد و دراین‌راستا به صورت تاکتیکی، پوششی و موقت عمل می‌کند و این موضوع را هم افراطیون اهل‌سنت و هم شیعه می‌گویند. برهمین اساس خیلی‌ها می‌گویند بالاخره ما ناچاریم با هم از باب اضطرار، کنار بیاییم.

 چراکه باید مقابل دشمن ظاهر را حفظ کرد. درواقع می‌خواهند ما تظاهر کنیم که وحدت داریم، آن‌وقت که دشمن از بین رفت، دوباره به جان هم بیفتیم. درحالی‌که موضوع وحدت یک‌موضوع مصلحتی کوتاه‌مدت یا تاکتیک نیست، بلکه استراتژی و هدف ما قلمداد می‌شود.» یونسی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام‌معظم‌رهبری درخصوص وحدت گفت: «هر کس صدایش برای وحدت بلند شود، صدایش را خفه می‌کنند و اصلا هر جا که ایشان در مورد این موضوع مطالبی ایراد فرموده‌اند آن مطالب شهید شده است و البته در این راستا رسانه ملی هم جفا می‌کند و همه اینها به خاطر این است که فرهنگ ضد تقریب نهادینه شده است و این فاجعه‌ای است که جهان اسلام را به بند کشیده و زمینه را برای رشد گروه‌های تروریستی، افراطی و تکفیری فراهم کرده است یا اینکه باعث شده عده‌ای از اسلام خارج شوند.»

او با اشاره به سخنان رییس دانشگاه تقریب مذاهب مبنی بر اینکه «در این دانشگاه تحولاتی آغاز شده است»، گفت: «چرا از الان باید این تحولات آغاز شود، برای اینکه نمی‌گذارند. روزهای اول می‌گفتند که باید این دانشگاه تشریفاتی باشد و همچنین می‌گفتند که نباید علم اهل سنت بالا برود. در حالی که باید گفت آنجا که جهالت وجود دارد، ترس وجود دارد و آنجایی که علم باشد، خطر نیست.»
 

  تعداد بازديدها: 1672
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=63742
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.