تاريخ انتشار: 05 اسفند 1393 ساعت 19:18:32
فارغ التحصیلی 90 هزار طلبه زن از حوزه های علمیه

 قائم مقام اداری و مالی حوزه های علمیه خواهران گفت: تاکنون 90هزار طلبه زن از 420 حوزه علمیه دانش آموخته شده اند که اکنون به کار تبلیغ معارف دینی و مذهبی اشتغال دارند.

محسن خلج روز سه شنبه در حاشیه آیین راه اندازی حوزه علمیه فاطمیه (س) شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول استان ایلام در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حوزه های علمیه به عنوان مراکز آموزش اصول و مبانی دینی و مذهبی در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) و معارف غنی اسلامی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: 70 هزار خواهر طلبه اکنون در حوزه های علمیه سراسر کشور در سطوح دو و سه به تحصیل علوم حوزوی اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: آموزش سطح چهار اکنون در حوزه های علمیه خواهران استان های تهران، قم و اصفهان دایر است که به زودی و در آینده ای نزدیک زمینه اشتغال به تحصیل دانشجویان طلبه سطح چهار در همه حوزه های علمیه خواهران فراهم می شود.

وی یادآور شد: شش حوزه علمیه خواهران تاکنون در استان ایلام دایر و فعال شده است که اکنون تنها در حوزه علمیه خواهران شهر ایلام بیش از 180 طلبه به تحصیل علوم حوزوی اشتغال دارند.

قائم مقام حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: با توجه به جمعیت 600 هزار نفری این استان، باید دو هزار طلبه زن جذب این مراکز علوم دینی و مذهبی ایلام شوند.

خلج بیان کرد: 30 میلیارد ریال اعتبار تاکنون با هدف ساخت، تجهیز و راه اندازی حوزه های علمیه خواهران استان ایلام هزینه شده است.

مرکز شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت سرابله در شمال استان ایلام قرار دارد.

  تعداد بازديدها: 1405
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=63728
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.