تاريخ انتشار: 09 بهمن 1393 ساعت 11:05:39
طلوع جلوه محمدی

به قلم: اسماییل علوی

هشتمین طلوع ربیع الثانی با عطر نام و یاد یازدهمین اختر آسمان امامت و هدایت امام حسن عسکری(ع)همراه است. پیشوای برحقی که خداوند سبحان هرگونه ناشایستی را از ایشان و پدرانش دور کرده و آنان را پاک ومنزه ساخته است. برای آن حضرت ده ها لقب ذکر کرده اند که هر یک از این القاب دلالت بر جلوه ای از مظاهر شخصیت و کمالی از کمالات حضرتش دارند.

امام حسن عسکری(ع) در خاندان هدایت وکانون فضیلت پرورش یافت و مصداق «یسبح له فیها بالغدووالاصال، رجال لاتلهیهم تجاره ولا بیع عن ذکر الله»گردید. آن حضرت با اخلاقی والا سیمای نورانی پیامبر اکرم(ص) را ترسیم کرد و جلوه های زیبایی از شریعت اسلام رابه نمایش گذاشت. 

برخورد حضرتش با دوست و دشمن همواره آمیخته با مکرمت های اخلاقی بود و فضل و بزرگی اش همه را در برمی گرفت. امام حسن عسکری(ع)پس از امام هادی(ع) عهده دار هدایت مسلمانان شد ودر نتیجه تدابیر و اقدامات آن حضرت تلاش های دشمنان برای نابود کردن شریعت محمدی به شکست و ناکامی انجامید.

امام حسن عسکری(ع) برای مقابله با ظلم وستم عباسیان و بازی با قدرت و نادیده گرفتن مقدرات و مصالح امت توسط حاکمان عباسی، وارد معرکه سیاسی شد و توانست اصول شریعت و ارزش های رسالت محمدی(ص) را به بهترین نحو محافظت نماید و زمینه را برای عصر غیبت آماده سازد. آن حضرت با وجود سختی شرایط در فرایندی مدبرانه با بدعت ها به مقابله پرداخت و با مجاب کردن تردید کنندگان بر دایره پیروان آیین محمدی(ص) وسعت بخشید. 

مکتب اسلام در دوران کوتاه امامت آن حضرت – شش سال - آکنده از دانش و بینش روشن است و بیانگر امتداد رسالت در خط امامت است. نامه امام(ع) به یکی از یارانش بر این حقیقت نیز تأکید دارد. آن حضرت در این نامه می نویسد: یقین داشته باش که هرکس کور از این دنیا برود در آخرت هم کور محشور می شود. (البته) مقصود از این کوری، نابینایی چشم نیست بلکه نابینایی دل هایی است که درون سینه هاست. ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) برعموم مسلمانان بویژه هموطنان عزیز مبارک باد. منبع: ایران

  تعداد بازديدها: 1558
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=63369
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.