تاريخ انتشار: 07 بهمن 1393 ساعت 08:38:54
چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد

به گزارش تابناک، پس از اینکه رهبر انقلاب در پیامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به تبیین تصویر و چهره‌ای که از اسلام ارائه می‌شود، پرداخته و توصیه‌ها و درخواست‌هایی را در این باره مطرح کردند، آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به این پیام گفت: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با تحریریه ماهنامه «عصر اندیشه» تأکید کرد: تفکر ماتریالیستی غرب به جایی رسیده ‌که از آن آیات شیطانی سلمان رشدی و کاریکاتورهای فرانسوی بیرون می‌آید. این کاریکاتور‌ها از جایی آمده که روزگاری مردانی مانند هانری کوربن در آن حضور داشتند؛ اما امروز حتی دست مردان بزرگ و روشنفکران بیدار در غرب بسته است و صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسد.

این مرجع عالیقدر تقلید در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «پس از پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان اروپا و آمریکای شمالی، تکلیف جوان‌ها در این مقطع تاریخی چیست و برای شناخت حقیقت اسلام چه باید کرد؟» گفت: صراط مسقیم در درون هر انسان است و عدل است، اعتقاد است، اخلاق است و جایی مهندسی شده نیست. این راه بیرون از ما نیست و وقتی راه پیدا شود، همه این جوانان که در تعبیر رهبر انقلاب آمده است، تکلیف خود را می‌دانند. چراغ را باید در درون این جوان‌ها روشن کرد. باید ره‌توشه‌ای تهیه کرد که با ابدیت انسان سازگار باشد و نقش علوم انسانی اسلامی در این میان اهمیت ویژه‌ای دارد.

گفتنی است، حضرت آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق این هفته خود، انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام را محکوم کردند و این عمل را جاهلیت مدرن خواندند.

  تعداد بازديدها: 1697
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=63323
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.