تاريخ انتشار: 26 آذر 1393 ساعت 19:12:55
بازگشت یک میلیون و ۱۵۰ هزار زائر اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۱۵۰هزار زائر اربعین حسینی (ع) به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید اوحدی در نشست خبری با بیان این که پیش‌ بینی ما این است که تا روز جمعه همه زائران به کشور بازگردند، افزود: امروز فعالیت قرارگاه‌های اربعین در مرزهای شلمچه و چزابه پایان می‌یابد و قرارگاه اربعین در مرز مهران همچنان تا بعد از نماز مغرب و عشای فردا پنجشنبه به کار خود ادامه می‌دهد و در صورت ادامه ورود زائران به کشور فعالیت این قرارگاه تا روز جمعه تمدید خواهد شد.

وی گفت: از چهار روز گذشته تاکنون 650 هزار نفر از مرز مهران و 500 هزار نفر از دو مرز شلمچه و چزابه وارد کشور شده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود:  پیش‌بینی ما این است که آمار زائران اربعین حسینی (ع) در سال آینده حدود دو برابر شود و به این ترتیب سال آینده سه میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

اوحدی گفت: بر اثر سه تصادفی که در این ایام رخ داد هشت نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و 22 نفر نیز زخمی شدند که اجساد این افراد روز گذشته وارد کشور شد و مصدومان نیز به بیمارستان سوسنگرد انتقال یافتند.

وی افزود: با توجه به این که همه زائران اربعین حسینی زیر پوشش بیمه رایگان قرار دارند این مصدومان از پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

اوحدی گفت: در میان زائران تعدادی نیز بر اثر بیماری‌های قلبی و مشکلات دیگر فوت کردند که در مجموع آمار فوت‌شده‌ها در ایام اربعین حسینی حدود 24 نفر است.

اوحدی با اشاره به اینکه تاکنون 14 هزار اتوبوس زائران را از مرزها منتقل کرده‌اند گفت:‌ به طور یقین در ساماندهی مراسم اربعین امسال مشکلاتی وجود داشته است اما خدماتی که انجام شد بسیار بیشتر از کاستی‌ها بود.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مراسم اربعین امسال این بود که فرهنگ اربعین توانست خود را با قدرت در تقویم مناسبت‌ها ثبت کند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حماسه اربعین حسینی (ع) امسال سیلی محکمی به داعش و پاسخ سنگینی یاوه‌گویی‌های آن بود.
 

  تعداد بازديدها: 1567
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62867
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.