تاريخ انتشار: 25 آذر 1393 ساعت 00:02:52
آیت الله العظمی سبحانی: باید زمینه های ترویج تفکر تکفیر در جهان اسلام از بین برود

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اهمیت پرداختن علمای اسلام به بحث تکفیر گفتند: باید زمینه های ترویج تفکر تکفیر در جهان اسلام از بین برود تا شاهد ارهاب و کشتار انسان های بیگناه نباشیم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی الازهر مصر خاطرنشان کردند: متاسفانه هنوز در عالم اسلام کتاب هایی با گرایش تکفیری در برخی مدارس تدریس می شود که خروجی آنها اختلاف، ارهاب و کشتار است و باید علمای اسلام برای اصلاح این وضعیت فکر اساسی کنند.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: تا زمانی که پیش زمینه های تکفیر و ارهاب در کشورهای اسلامی از بین نرود ما شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود و علما در این زمینه رسالت سنگینی بردوش دارند.

این مرجع تقلید همچنین ازعلمای اسلام خواست برای اصلاح متون و مواد کتب درسی که اکنون در برخی مدارس نیز تدریس می شود، تلاش جدی صورت دهند، اینکه هر کس برای خود معنای خاصی از توحید و شرک کرده باشد و آن را به خرد مردم دهد نتیجه ای جز تکفیر ندارد.

حضرت آیت الله سبحانی همچنین با اهمیت دانستن کنفرانس های ضد تکفیر در قم و الازهر مصر گفتند:  متاسفانه امروز گروه های تروریستی در منطقه با حمایت مالی دشمنان دست به کشتار مردم بیگناه می زنند و محکومیت این جنایت ها در کنفرانس های مهم با حضور علمای اسلام بسیار مفید است.

ایشان همچنین از نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی قاهره تقدیر و برای وی آرزوی توفیق کرد.

ححت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از سخنرانی ها، مصاحبه ها، بازتاب ها و فضای حاکم بر کنفرانس الازهر مصر را ارائه داد وگفت: اگر  الازهر مصر که در جهان اسلام از مشی اعتدال نیز برخوردار است وارد جریان تقریب مذاهب اسلامی شود بسیار سودمند است.

  تعداد بازديدها: 2381
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62853
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.