تاريخ انتشار: 24 آذر 1393 ساعت 00:12:55
رژیم آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی بحرین به ده‌ها هزار پاکستانی تابعیت بحرینی داد

سفیر پاکستان در منامه فاش کرد که ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور تابعیت بحرینی دریافت کرده‌اند و هزاران نفر نیز در صف دریافت تابعیت قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد سعید خان" سفیر پاکستان در منامه پایتخت بحرین اعلام کرد که 25 هزار تا 30 هزار تبعه پاکستانی دارای گذرنامه بحرینی هستند، و نزدیک به 4 هزار تا 5 هزار تبعه دیگر نیز منتظر دریافت تابعیت بحرینی هستند.
روزنامه انگلیسی زبان "گلف دیلی نیوز" چاپ بحرین نیز به نقل از سعید خان نوشت: داشتن دو تابعیت در پاکستان ممنوع است، لذا اتباع پاکستانی که گذرنامه بحرینی دریافت کرده اند، باید تابعیت پاکستانی خود را لغو کنند.
سفیر پاکستان افزود: هیاتی از اسلام‌آباد به زودی وارد منامه خواهد شد تا درباره استخدام پزشکان پاکستانی در مراکز درمانی بحرین مذاکره کند.
سفارت پاکستان در منامه همچنین از مسوولان بحرینی درخواست کرده است که قطعه زمینی را به " احداث دانشگاهی برای اتباع پاکستانی مقیم بحرین " اختصاص بدهند. به گفته این سفارت درآمد اتباع پاکستانی مقیم بحرین خصوصاً شاغلین در سرویس‌های انتظامی امنیتی اندک است، و نمی‌توانند فرزندان خود را برای تحصیلات دانشگاهی به پاکستان یا دیگر کشورها بفرستند؛ و احداث دانشگاهِ ویژه اتباع پاکستانی کمک شایانی به آنها در ادامه دادن به تحصیلات شان خواهد کرد.
اعطای گسترده تابعیت به بیگانگان در بحرین درحالی است که رژیم آل خلیفه درراستای سیاست تغییر بافت جمعیتی بحرین همواره مخالفان و فعالان این کشور را با لغو تابعیت تهدید می‌کند، و تاکنون تابعیت ده‌ها نفر را لغو کرده است.
گروه‌ها و جریانهای بحرینی بارها به اقدامات رژیم آل خلیفه در زمینه اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان به ویژه اتباع پاکستانی و هندی اعتراض کرده و این اقدام را به هدف تغییرات در بافت جمعیتی عنوان کرده‌اند.
تحصن زن بحرینی در برابر سازمان ملل برای آزادی خانواده‌اش
یک زن بحرینی با تحصن در برابر ساختمان سازمان ملل در «منامه» پایتخت بحرین، برای سومین بار خواستار آزادی فرزند و همسر زندانی‌اش شد.
به گزارش پایگاه خبری الوفاق، رژیم آل خلیفه، «علی» 20 ساله و پدرش «حسن آدم» 50 ساله را پس از شکنجه و رفتار توهین آمیز در هنگام بازجویی و سلب تابعیت، آنها را به هفت و پنج سال زندان محکوم کرد.
مادر علی گفت: پسرش 70 درصد بینایی خود را به دلیل شکنجه و ضربه به «شبکیه» چشم از دست داده و به زودی به گفته پزشکان بینایی‌اش را کاملا از دست خواهد داد.
خانواده این زن بحرینی که پس از بازداشت همسر و پسرش با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده، یکی از دهها خانواده بحرینی است که در این کشور از ظلم و جور رژیم آل خلیفه صبرشان بسر آمده است.
اعتراضات مسالمت آمیز مردمی علیه رژیم آل خلیفه در بحرین که از چهار سال پیش آغاز شده، توسط نیروهای امنیتی چندملیتی این کشور و با کمک ارتش عربستان که در قالب «نیروهای سپر جزیره» در بحرین مستقر شده اند، به شدت سرکوب شده و دهها نفر از معترضان کشته و هزاران نفر دیگر از شهروندان این کشور بازداشت و یا از ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی اخراج شده‌اند.
مخالفان بحرینی، از جمله اکثریت شیعه این کشور خواستار احقاق حقوق مدنی و سیاسی خود از جمله حق تعیین سرنوشت هستند. منبع: جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1560
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62846
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.