تاريخ انتشار: 04 آذر 1393 ساعت 20:08:30
حمایت رئیس مجلس از نتایج اخیر مذاکرات هسته‌ای

دکتر علی لاریجانی عصر امروز در جمع بسیجیان قوه مقننه با بیان اینکه بسیجی بودن 80 درصد از کارکنان مجلس یک امری مهم و افتخاری برای قوه مقننه تلقی می شود گفت: ابتدای امر که امام(ره) بسیج را پایه گذاری کرد شاید تصور نمی شد که این حرکت تبدیل به جریانی بالنده شود که در ابعاد مختلف بتواند تحرکی جدی در کشور ایجاد کند.

به گزارش اعتدال رئیس قوه مقننه با بیان اینکه هر زمان که نام بسیج می آید به یاد حضور بسیجیان در دفاع مقدس و نقش آفرینی آنها در جبهه های جنگ می افتیم افزود: بسیج در دفاع مقدس معجزه گونه عمل و سرنوشت جنگ را تغییر داد و این نهاد انقلابی بعد از جنگ به مرور زمان در بخش ها و رشته های مختلف فعال و تبدیل به مکتبی ارزشمند شد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران مکتب بسیجی است که پایه های آن بصیرت داشتند به مسائل مختلف و احساس مسئولیت کردن نسبت به کشور است گفت: ایثار و جانبازی از دیگر مشخصه های مکتب بسیجی است که ممزوج شدن این مولفه ها مکتب بسیجی را قدرتمند کرده است.

وی با بیان اینکه همیشه باید به این نهاد پرقدرت نظام اسلامی بها داده و زمینه های رشد آن را فراهم کنیم تصریح کرد: مجلس به عنوان قوه قانونگذاری باید در قوانین به این نهاد توجه کند تا حرکت آن حرکتی پایدار و رو به رشد باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ها باید به گونه ای به نهاد بسیج توجه کنند که این حرکت در قلوب مردم ماندگار باشد افزود: جریان بسیج امیدواری در مردم و اتکا به نفسی در کشور به وجود آورده است که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه اگر خوداتکایی در روحیه ملی وجود نداشت ملت مقابل دیگران به گونه دیگری حرکت می کردند تصریح کرد: حرکت سرافرازانه ملت مقابل دشمنان و پافشاری آنها مقابل زورگویان به دلیل وجود روحیه خود اتکایی است که این خصیصه برای ملتی که می خواهد به خود متکی باشد امر حیاتی تلقی می شود.

دکتر لاریجانی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 با بیان اینکه روحیه خود اتکایی، کشور را به این مرحله رساند افزود: جوانان تحصیلکرده ایرانی با تلاش بسیار فناوری هسته ای را به دست آوردند؛ گاهی تبلیغات این امر را به گونه ای دیگر نشان می دهد اما آشنایان به دانش هسته ای می دانند که زحمت کشیده شده در این امر زحمت مجاهدانه ای بود.

رئیس مجلس با اشاره به نتیجه حاصل شده از مذاکرات هسته ای در وین تصریح کرد: تمدید مذاکرات را امر عاقلانه ای می دانم زیرا وقتی مذاکرات سیاسی است و همه ابعاد آن هنوز مشخص نشده و اختلاف نظرهایی وجود دارد باید به آن زمان داد تا بررسی ها و مذاکرات به طور دقیق تر انجام شود.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت آنچه می تواند سرمایه آینده در مذاکرات هسته ای باشد، حمایت مردمی، همبستگی درونی و اتکا به ظرفیت های داخلی است تصریح کرد: از آغاز مذاکرات عنوان می شد که باید به ظرفیت های درونی اتکا کرد که این امر بخشی از تفکر بسیجی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدوارم حرکت بالنده تفکر بسیجی در کشور رشد بیشتری داشته و شاهد ابعاد حمایتی بیشتری در مورد آن در قوه مقننه باشیم.

  تعداد بازديدها: 1402
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62620
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.