تاريخ انتشار: 28 آبان 1393 ساعت 15:25:52
مقدم در گفت‌وگو با جی‌پلاس: امام خمینی(س)هیچ گاه دنبال دین اجباری نبود

معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) گفت: شخصیت امام (س) برخاسته از فرهنگ دینی و مطابق با امور فطری انسان‌ها بود. امام(س)هیچ گاه دنبال دین اجباری نبود. هیچ گاه دنبال این نبود که بخواهیم مردم را به اجبار به بهشت ببریم.

محمد مقدم در گفت و گو با خبرنگار جی‌پلاس با بیان اینکه شخصیت امام از فرهنگ دینی نشأت گرفته بود، گفت: همان‌طور که فرهنگ دینی و اسلامی مطابق با امور درونی و فطری انسان است و از آنجایی که فطرت انسان با آزادی، اخلاق و زیبایی شناختی تناسب دارد لذا اسلام هم هیچ‌گاه آزادی انسان را سد نکرده و منطبق بر اخلاق‌گرایی و زیبایی‌شناختی است، امام هم که برگرفته از همین فرهنگ بود دارای چنین شخصیتی بود.

وی افزود: وقتی چهره واقعی اسلام برای جوان تشریح شود، چهره‌ای که دور از تحجر و خمودی است، جوان متوجه می‌شود که در عین حالی که زندگی می‌کند، این زندگی می‌تواند معنوی و اخلاقی نیز باشد؛ در مورد امام (س) نیز به همین منوال است.

مقدم درباره امام (س) تاکید کرد: اگر جوان امروز بداند که ایشان می‌خواستند که به جامعه ما سعادتمندی، اخلاق و تعالی انسانی بدهند و در جنبه سیاسی همه تلاششان این بود که نظام جمهوری اسلامی را مستقر کنند. یعنی نظامی که انسان‌ها بدانند خودشان در حال ساختن هستند.

وی افزود: اگر سرچشمه این شخصیت بزرگ شناسانده بشود، چون مطابق با فطرت انسانی است به راحتی جوانان می‌توانند با اندیشه ایشان ارتباط برقرار کنند.

مقدم با بیان این مطلب که شاید بتوان حاکمیت دوران امام (س) را جوانترین حاکمیت تاریخ ایران دانست، به جی‌پلاس توصیه کرد: امام(س) با اعتمادی که به جوان‌ها کردند و با سپردن امور به ایشان، سکوی پرش آنها را فراهم کردند و شما نیز اگر می‌خواهید در کاری که در پیش گرفته‌اید، موفق باشید، به جوانها اعتماد کنید و اداره سایت و از آن بالاتر وزارت و وکالت را به او بسپارید و نگاه ابزاری نداشته باشید.

وی افزود: جوان باید حس کند که خودش خلاق است و مسئولیت دارد و باید به این قشر اعتماد کرد تا آنها هم به اعتماد کنند و کار را به آنها بسپارید و از دور رصد کنید. اگر چنین احساسی کند با قدرت و با مسئولیت عمل خواهد کرد.

مقدم ضمن تبریک راه‌اندازی صفحه جوانان جماران خاطر نشان کرد: برخورد با جوانان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. اگر بتوانیم نیروهای جوان را  به سمت و سوی آگاهی درست و منطقی جذب کنیم، بسیاری از مشکلات اجتماعی ما قابل حل خواهد شد؛ لذا امیدوارم که با سکان‌داری جوانان در عرصه رسانه، این سایت نشانگر ذوق، سلیقه و جذبه و کشش جوانها باشد.

منبع:jplus.jamaran.ir

  تعداد بازديدها: 2051
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62552
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.