تاريخ انتشار: 26 آبان 1393 ساعت 21:31:14
ترور يک روحاني سرشناس شيعه در هرات

به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از ايالت هرات در شمال افغانستان حاکي از آن است که يک روحاني سرشناس و محبوب شيعه به نام حجة الإسلام و المسلمين شيخ «عزيزالله نجفي» دو روز پيش توسط افراد مسلح ناشناس ترور و به شهادت رسيد.

در همين راستا سرپرست ايالت هرات با حضور در میان ده ها هزار معترض، به آنان وعده داد که طی سه روز آینده عاملان ترور شهید نجفی را دستگیر خواهد کرد.

گفتني است صبح روز گذشته هزاران تن از مردم شهر هرات با هدف محکوم کردن ترور حجة الاسلام نجفی، که معاون دوره قبل شورای ايالتی این شهر بود، دست به تظاهرات زدند.

معترضین که پیکر  شهيد نجفی را تشییع می کردند، با شعارهای "حسین حسین شعار ما شهادت افتخار ما" و "مرگ بر منافق" مسیر زیارت سلطان میرعبدالواحد شهید (ره) تا ساختمان ايالت راهپیمایی کردند.

معترضان هشدار دادند در صورتی که عاملان ترور شهید نجفی دستگیر و در مقابل چشم همه به دار آویخته نشوند، دست به تظاهرات های گسترده تری خواهند زد.

تظاهر کنندگان می گویند که حجة الاسلام نجفی، تنها متعلق به شیعيان نبوده و بلکه عالمی برای تمام مردم افغانستان بود. آنان بر این باورند که عاملان ترور شهید نجفی می خواهند با این جنايت، اخوت و یکپارچگی را در این شهر از بین ببرند.

لازم به ذکر است، این دومین روحانی برجسته در هرات است که در چند ماه اخیر ترور مي شود. پیشتر آقای حسینی از علمای بزرگ این ايالت نیز از سوی مردان مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسیده بود.

جنبش تروريستي طالبان با انتشار بيانيه اي رسمي، مسئولیت حمله به جان شیخ نجفی را بر عهده گرفته است.

  تعداد بازديدها: 1612
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62535
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.