تاريخ انتشار: 22 مهر 1393 ساعت 00:49:10
منتجب‌نیا: نمی‌توان سلیقه یک جمع اندک را به دیگران تحمیل کرد

جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: ما می‌ترسیم که نکند خدای ناکرده کسانی خشونت را در جامعه ما در میان جوانان تزریق کنند، آن وقت است که خدای ناکرده وضعمان از طالبان و داعش بدتر می‌شود.

به گزارش ایسنا  رسول منتجب نیا در همایش حزب اعتماد ملی استان تهران با تبریک عید سعید غدیر خم و با اشاره به پیام‌های این عید و پیام ولایت گفت: ما از روز عید غدیر پیام‌های متعددی را می‌توانیم دریافت کنیم که فقط به پیام امامت و ولایت آن اشاره می‌کنیم. سه پیام دیگر هم وجود دارد که مسائل روز کشورمان است و می‌توانیم آنها را هم در نظر بگیریم.

وی افزود: وحدت و انسجام یک امت و ملت اسلامی از مهمترین پیام‌های عید غدیر خم است. یک ملت اسلامی دارای علایق مختلف و سلایق گوناگون است و نمی‌توان سلیقه یک جمع اندک را به دیگران تحمیل کرد. حضرت امیر (ع) بسیار به وحدت تأکید می‌کردند. ایشان منادی وحدت هستند. برای ایشان این جمعیت و آن جمعیت مطرح نبود و همه را به وحدت دعوت می‌کردند. چنین وحدتی باید در جامعه علوی به معنای حقیقی اجرا شود.

وی همچنین رفع خشونت را از دیگر پیام‌های مهم این عید دانست و خاطرنشان کرد: اگر خشونتی در اسلام وجود داشته در برابر کسانی بوده است که درصدد از بین بردن اسلام و مسلمانان بودند. در اسلام کینه‌توزی، دشمنی، قضاوت، خشم و غضب وجود ندارد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: نکند خدای ناکرده کسانی خشونت را در جامعه تزریق کنند و به خورد جوانان بدهند. آن وقت است که اسلام را به عنوان یک دین خشن می‌بینند و این حرکتی است که طالبان و داعش انجام داده‌اند. خشونت‌طلبی دینی آنها را به اینجا رسانده‌ است. نکند کسانی که جوانان ما را به خشونت‌طلبی دعوت می‌کنند ماده اصلی داعش و طالبان را در میان آنان پایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: اگر من روحانی فکر خشونت‌طلبی را در میان مردم و نیروهای حزب‌اللهی و... وارد کنم پس از چندی سر از طالبان و داعش درمی‌آوریم. شیخ صدوق روایتی از امام صادق (ع) دارند که ایشان می‌فرمایند به مردم سخت‌گیری نکنید. مسلمانان و ملت را به دین خوش‌بین کنید نه این‌که جوانان را از دین فراری دهید.

جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی دوستی و برادری در دین را ضروری خواند و تأکید کرد: پیام آخر این عید عزیز پیام اخوت است. اسلام دین دوستی و برادری و برابری بین همه مسلمانان است. نه فقط بین نیروهای حزب‌اللهی و خاص. در آیات مختلف قرآن به این موضوع اشاره شده است.

وی در پایان با تشکر از شاخه جوانان حزب اعتماد ملی به دلیل برپایی این همایش، گفت: من می‌خواهم از تمام شخصیت‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب و اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تهران تشکر کنم. همچنین باید از شخصیتی نام ببرم که ما او را با از خود گذشتگی و مجاهدتش می‌شناسیم. ایشان آقای دکتر عارف هستند.

  تعداد بازديدها: 1330
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62193
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.