تاريخ انتشار: 09 مهر 1393 ساعت 18:30:44
رئیس بخش شرق شناسی دانشگاه گرجستان در گفت و گو با جماران: زندگی شخصیتی با عظمت امام، در یک خانه کوچک تعجب آور است

جمعی از اساتید و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی پنج دانشگاه گرجستان از بیت امام خمینی در جماران بازدید کردند.

دکتر الکساندر چولوخاوزی رئیس بخش شرق شناسی دانشگاه گرجستان و استاد زبان و ادبیات فارسی تفلیس در حاشیه این بازدید، در گفت و گو با خبرنگار جماران اظهار داشت: بازدید از محل سکونت و فعالیت سیاسی حضرت امام خمینی برای ما خیلی مهم است. دانشجویان ما تاکنون فقط از طریق کتاب ها با امام آشنا شده بودند، اما بازدید مستقیم از جماران خیلی اثرگذار بود و فکر می کنیم برای آینده هم وقتی نسل های آینده را به تهران می آوریم یکی از مهمترین محل ها برای بازدید مجموعه جماران است.

وی افزود: همه ما ایرانشناس هستیم و با زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن ایران آشنا بوده و هر موضوع مرتبط با آن مانند آثار تاریخی و معنوی، کتب، نشریات، اماکن دیدنی و... در سراسر ایران برای ما جالب است که جماران نیز مجموعه ی آثار تاریخی معاصر و مربوط به عصر جمهوری اسلامی ایران است.

چولوخاوزی گفت: آنچه در اینجا برای ما از همه جالب تر است، منزل امام خمینی و طرز و روش زندگی ایشان است. ایشان زندگی بسیار ساده و زاهدانه ای داشتند که بسیار مهم است، زیرا در خارج از ایران در مورد امام خمینی سوء تبلیغات وجود دارد و فکر می کنند ایشان بعد از بازگشت به ایران جایگزین شاه شد و کشور را اداره می کرد؛ اما وقتی از واقعیت مطلع می شوند تعجب می کنند که چطور ممکن بود شخصیتی با این عظمت در چنین خانه ی کوچکی با دو سه اتاق زندگی می کرد و در یک مسجد کوچک سخنرانی می کرد و کشور را اداره می کرد.

وی با اشاره به بازدید از عکس های مربوط به مراحل زندگی امام در نگارستان جموعه جماران، ادامه داد: برای دانشجویان جالب بود که امام خمینی چگونه از زندگی جوانی فعالیت سیاسی و مبارزاتی خود را آغاز کردند و زندگی ایشان در تبعید و جلساتشان با نخبگان نیز از دیگر نکات جالب توجه برای آنها بود.

این استاد دانشگاه گرجستان در پایان گفت: اساتید زبان و ادبیات فارسی زندگی امام خمینی را به خوبی برای دانشجویان شرح می دهند و آنها ارزش فعالیت و نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی را می شناسند. اما امروز آنها از نزدیک با زندگی امام دیدن کردند که این بازدید احساسات و عواطف را تقویت می کند.

  تعداد بازديدها: 1342
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=62037
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.