تاريخ انتشار: 30 شهريور 1393 ساعت 21:46:18
کشیش ارشد روسیه: آینده از آن اسلام است

به گزارش شیعه آنلاین، «دمیتری سمیرنوف» کشیش ارشد روسیه طی اظهاراتی گفت: مسلمانان، به آموزه­ های حضرت عیسی مسیح (ع) نزدیک­‌تر از مسحیان هستند.

وی که روز شنبه، ۱۵ شهریور در  سمیناری در یک کلیسا در روسیه سخن می گفت در ادامه افزود: در مقایسه مسیحیت با اسلام به این نتیجه می‌ رسیم که، آینده متعلق به مسلمین خواهد بود.

سمیرنوف، و یکی دیگر از حضار در این سمینار، به علاقه­ وافر مسیحیان به مال اندوزی اعتراف کرده و از بخشش و انفاق مسلمین با ارائه­ی تجربیات شخصی در این خصوص سخن به میان آوردند.

این کشیش روسی ادامه داد: یک کودک مسلمان هرگز بخاطر رفتن به مسجد از مادرش پولی دریافت نمی‌­کند. رانندگان مسلمان هرگاه من را به کلیسا می‌­آورند، [برای نشان دادن احترام] هیچ پولی بابت کرایه از من نمی‌­گیرند، درحالی که رانندگان مسیحی این­گونه نیستند. این راننده مسلمان که هر روز تو را به کلیسا می‌­آورد، نسبت به مسیحیان، به آموزه­ های حضرت مسیح (ع) نزدیک­‌تر هستند. زیرا رانندگان مسیحی، هیچ نوع احترام، رأفت و مهربانی در دل ندارند، بلکه تنها معیارشان پول است.

او همچنین گفت: یک مسلمان، مشتاق دریافت پول از یک پیرزن نیست. بلکه در کمک به آن‌ها بسیار علاقه نشان می‌­دهد. آن­‌ها به سالمندان نیازمند کمک می‌­کنند، به مشکلاتشان رسیدگی می‌­نمایند، وسایلشان را حمل می‌­کنند، در آسانسور‌ها و پله­ های آپارتمان دستشان را می‌­گیرند و سایر خدمات انسانی را برای آن­‌ها انجام می‌­دهند.

کشیش ارشد روسیه در ادامه افزود: بنا به دلایلی که گفتم و نیز سایر دلایل، باید بگویم که آینده از آن اسلام است. آن‌ها این سرزمین را آباد خواهند کرد. زیرا این کار از مسیحیان بر نمی‌­آید. در حقیقت شاهد بوده­ایم که، در خلال فستیوال­های­شان در مسکو، ده‌ها هزار مسلمان زانو زده، و در مقابل خدا به سجده می‌­افتند. کجا دیده­اید که مردان پول پرست ارتدوکس چنین حرکاتی را از خود نشان دهند؟ شما هیچ جا و هیچ زمان این چنین صحنه‌هایی را از ارتدوکس­‌ها نخواهید دید.» بیش از ۱۵ درصد از جمعیت روسیه را مسلمین تشکیل داده­اند.

لازم به ذکر است، اسلام به عنوان بزرگ‌ترین دین، در ردیف دوم در روسیه قرار دارد. در بسیار از مناطق قفقاز و آسیای مرکزی، اسلام دین اصلی مردم آن سرزمین­‌ها است. حدود ۲ میلیون مسلمان در مسکو زندگی می‌­کنند. اسلام به عنوان یک دین توحیدی، همه­ی باورهای دینی توحیدی، از حضرت آدم (ع) تا حضرت محمد (ص) را در بطن خود دارد. مسلمین، بر این باورند که حضرت مسیح (ع) فرزند خدا نیست بلکه پیامبر و فرستاده­ی اوست.
 

  تعداد بازديدها: 1237
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=61940
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.