تاريخ انتشار: 18 شهريور 1393 ساعت 21:17:42
نظر جالب "ابن تیمیه" درباره یزیدی ها چيست؟

به گزارش شیعه آنلاین، يکي از اقوامي که طي چند ماه اخير به شدت از سوي گروهک تروريستي - تکفيري «دولت اسرائيلي عراق و شام» موسوم به "داعش" مورد اذيت و آزار قرار گرفته و بسياري از اعضاي آن کشته شده و زنانشان مورد تجاوز جنسي قرار گرفته اند، يزيدي ها بوده اند.

آمار دقيقي از تعداد يزيدي هاي کشته شده، آواره شده يا مورد تجاوز قرار گرفته از سوي نيروهاي گروهک تروريستي "داعش" در دست نيست اما آنچه قابل اثبات است اين است که تقريبا اکثر قريب به اتفاق آنها به گونه اي از سوي داعشي ها ضربه خورده اند.

اما نکته جالب اين است که هنگام مطالعه نظرات، افکار و اعتقادات «إبن تيميه» که يکي از افراطي ترين علماي اهل سنت وهابي است، متوجه مي شويم که يزيدي ها را نه تنها به رسميت مي شناخته بلکه آنها را جزو اهل سنت مي دانسته است.

ابن تیمیه مدعی است که ایزدی های جزئی از حنبلی ها به شمار می روند و باید به آنها احترام گذاشت.

درحالی که یزیدیان، ایزدی ها یا ایزدیان اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند و آئین شان آمیزه ای از عقاید و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلام، یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف است.

بیشترین تعداد یزیدیان حدود 100 هزار تا 200 و 50 هزار نفر در منطقة شمال عراق زندگی می کنند؛ منطقه ای که مکان مقدس اصلی یزیدیان را در خود جای داده است.

این مکان مقدس، که مقبرة ˈشیخ عدیˈ است، در منطقه "درة لالش" قرار دارد و همچون شهر بيت المقدس يا "اورشلیم" در نزد یهودیان، برای یزیدیان دارای اهمیت است. از این رو، اگر شرایط اجازه دهد، یزیدیان باید دست کم سالی یک بار در ماه اکتبر در آنجا برای گرد همایی بزرگ پاییزی حاضر شوند.

اکنون اين پرسش مطرح مي شود که آيا اعضاي گروهک تروريستي - تکفيري "داعش" حتي به نظرات، افکار و اعتقادات «إبن تيميه» احترام نمي گذارند؟!

  تعداد بازديدها: 1938
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=61805
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.