تاريخ انتشار: 18 شهريور 1393 ساعت 00:05:51
نفوذ 90 عضو حزب الله لبنان در داعش

این نیروهای حزب الله ابتدا با برخی افراد تروریست که عضو گروهک های مسلح لبنانی هستند، ارتباط برقرار کرده و از آن طریق موفق شدند خود را شیفته داعش معرفی کنند ...
به گزارش شیعه آنلاین، منابع رسانه ای عربی از موفقیت نفوذ حزب الله لبنان در گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" خبر دادند.

گفته می شود حزب الله لبنان از حدود چند ماه پیش با یک برنامه ریزی دقیق اطلاعاتی، موفق شد 90 نیروی خود را وارد گروهک "داعش" کند و به عضویت این گروهک تروریستی در آورد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از این منابع رسانه ای، وظیفه این 90 نیروی حزب الله بعد از نفوذ در "داعش"، جمع آوری اطلاعات مختلف به ویژه اطلاعاتی که برای "داعش" حساس است، بوده و این افراد بعد از بدست آوردن این اطلاعات آن را به مقامات ارشد حزب الله می رسانند.

این رسانه های عربی مدعی شده اند که حزب الله هم این اطلاعات را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می دهد تا بر اساس نیاز به گروه های مسلح شیعی در عراق برسد تا بتوانند در مبارزه و نبرد خود علیه "داعش" موفق عمل کنند.

به گفته این رسانه ها، این نیروهای حزب الله ابتدا با برخی افراد تروریست که عضو گروهک های مسلح لبنانی هستند، ارتباط برقرار کرده و از آن طریق موفق شدند خود را شیفته داعش معرفی کنند و نشان دهند و در نهایت برای پیوستن به داعش اعلام آمادگی کرده و راهی سوریه و عراق شدند.

در همین حال حجة الإسلام و المسلمین سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان چندی پیش که از طریق شبکه المنار به مناسبت هشتمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 سخن می گفت، گروهک داعش را خطری جدی برای منطقه دانست اما شکست دادن این گروهک را آسان اعلام کرد.

شاید بتوان گفت این سخن دبیرکل حزب الله به معنی مهر تأییدی باشد بر خبر نفوذ 90 عضو حزب الله در داعش. در واقع سید «حسن نصرالله» زمانی این حرف را زد که شاهد نفوذ موفقیت آمیز نیروهایش درون داعش بوده و توانسته بودند اطلاعات مهمی را بدست آورده که گامی مؤثر در ضربه زدن و از بین بردن داعش بوده است.

دقیقا از چند روز بعد از اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان بود که پیروزی های پی در پی گروه های مقاومت مردمی و نیز نیروهای ارتش عراق در نقاط و شهرهای مختلف زیر تسلط داعش، آغاز شد و آنان موفق شدند نقطه به نقطه را یکی پس از دیگری از داعش باز پس گیرند.

ابتدا بخش هایی از شهر تکریت و سپس مناطقی همچون آمرلی از دست نیروهای تروریستی "داعش" خارج شد و پیروزی ها همچنان ادامه دارد. خبرهایی نیز توسط برخی رسانه ها منتشر شده مبنی بر زخمی یا کشته شدن «أبوبکر بغدادی» سرکرده "داعش".

البته بیشتر رسانه ها مدعی شده اند که او در حمله هوایی جنگنده های آمریکایی زخمی و بعد از اینکه برای درمان به سوریه منتقل شد، در آنجا جان باخت اما برخی رسانه های عربی هم از کشته شدن وی توسط نیروهای وابسته به گروه های مسلح شیعی خبر دادند. خبر کشته شدن بغدادی تا به این لحظه هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است.
 

  تعداد بازديدها: 1606
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=61794
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.