تاريخ انتشار: 26 مرداد 1393 ساعت 12:24:16
اختصاصی/ گفتگو با حاج اکبرکریمی راینی ، رئیس موسسه خیریّه ملائک

مقدمه :

حاج اکبر کریمی راینی در سال 1340 دریکی از مناطق جنوب شهر تهران در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود ، وی در همان اوان کودکی مادر گرانقدر خود را از دست داد .

با تهاجم وحشیانه رژیم بعث عراق ، عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید  وعلیرغم مجروحیّت از پای ننشست و در سال 1361 به اسارت  متجاوزین بعثی در آمد .

در آن دوران سخت ترین شکنجه ها را در اردوگاههایی چون عنبر ، تکریت و ... متحمّل شد ، بعلت شدّت جرحات وارده  دچار عفونت از ناحیه ی کلیه ها گردید و تا اینک سالهاست از این بیماری رنج می برد .

وی بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته و هم اینک متحمّل 60 درصد جانبازی می باشد . النهایه در سال 1369 بهمراه دیگر آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشت و هنوز از حلاوت وجود پدر پس از سالها فراغت حض و بهره ی ای نبرده بود که ایشان را نیز از دست داد .

علیرغم آسیبهای فراوانی که در آن دوران متحمل شده بود با مدرک لیسانس زبان انگلیسی و فوق لیسانس علوم سیاسی فارغ التحصیل گردید .

وی علاوه بر آشنایی با مفاهیم  قرآنی در حوزه روابط بین الملل نیز صاحب نظر است ، ایشان متاهل و دارای یک فرزند  بنام ریحانه خانم می باشند.

س : لطفا در مورد شکل گیری موسسه خیریه ملائک توضیح دهید .

ج : بسم الله الرحمن الرحیم و امّا بعد : ریشه ی شکل گیری این مجموعه در حقیقت بدون هیچگونه اندیشه و فکر از قبل طراحی شده بنا شد و در راستای یک تشکّر و قدر دانی از لطف خداوند مهربان و ثمره ی یک نذر چندین ساله ای که به فضل الهی به اجابت رسید قوام یافته است .

س : این موسسه از چه تاریخی شروع به فعالیّت نموده و عهده دار نگهداری چه تعداد کودک و نوجوان و با چه خصوصیّاتی می باشد ؟

ج : بعد از طی مراحل اداری و اقدامات لازمه در بهزیستی ، سرانجام در تاریخ 17/12/89 مجتمع نگهداری از کودکان دختر یتیم و بی سرپرست با ظرفیّت 20 نفر را تحویل گرفتیم ، از این میان 3 دختر نابینا ، یک دختر نانیسم ، 5 دختر عقب مانده ی ذهنی و بقیّه سالم (از لحاظ جسمی و نه روحی)را بصورت شبانه روزی مراقبت و سرپرستی می نماییم گفتنی است یکی از بچّه های نابینای ما حافظ قرآن و قهرمان استان تهران شده است .

س : این موسسه به چه صورت اداره می شود ؟

این موسسه دارای 7 نفر امناء و هیات مدیره ی آن متشکل از 5 نفر آقا که هر کدام دارای سابقه ی 8 سال اسارت با درصد جانبازی بالا و 2 نفر خانم که همسران دو آزاده و جانبازهستند ، می باشد .

س : در مورد وظایفی که عهده دار هستید توضیح دهید .

ج : این بچّه ها به 5 مدرسه ی متفاوت برده می شوند (مدرسه ی نابینایان ، مدارس استثنایی و عادی در مقاطع مختلف تحصیلی )برای ترددشان هم  از طریق آژانسهای کرایه  سرویس مهیّا کرده ایم . تمامی امورات بهداشتی ، درمانی و زندگی روزمرّه ی  آنان در این مجتمع مدیریت می شود و بصورت یک خانواده ی معمولی زندگی می کنند .

س : هزینه های جاری این موسسه چگونه تامین می شود ؟

ج : تمام هزینه های این مجتمع توسط مردم مومن و خداجو (شامل هزینه های آموزشی ، درمانی ، آب ، برق ، تلفن ، حقوق مربی و مددکاران ، اجاره ساختمان و ...) تامین می گردد .

س :علاوه بر مواردی که فرمودید چه برنامه های دیگری برای مددجویان دارید ؟

ج : تمامی مراسم مذهبی ، ملّی و حتّی جشن تولد هر کدام بصورت جدّی برایشان برگزار می شود .

س : در مورد سطوح علمی و تخصصی پرسنل بفرمایید ؟

ج : تمام پرسنل این موسسه از تخصص های لازمه در امر روانشناسی بالینی و اجتماعی برخوردارند .

س : نیازمندی های این مجتمع در حال حاضر چیست :

ج : 1 - پزشک روانشناس کودکان که بصورت 2 بار در ماه بچّه ها را در مجتمع ویزیت کند

2 – پزشک عمومی کودکان

3 – تامین هزینه های درمانی و دارویی

4 – و هر گونه مساعدتی که کمک حال مدد جویان شود .

سئوال آخر : چه پیشنهادی در مورد بهبود کیفیّت سایت دارید ؟

ج : خوب است به فراخور نیازهای مراجعه کنندگان مطالبی از قبیل تبریک و تسلیت و اطلاع رسانی موارد خاص بیشتر مدّ نظر قرار گیرد .

{از اینکه در این گفتگو شرکت کردید تشکّر می کنیم} .

آدرس موسسه  خیریّه ملائک : 35 متری بلوار قیطریّه ، کوی افشین محمودیان پلاک 21 کد پستی 1938953993 تلفن 22214734 نمابر 22693351

شماره حساب : سیبا بانک ملّی ایران شعبه  پارک قیطریّه : 0107123333009

شماره ملِّی کارت : 6037991199505649

**هیئت انصارالخمینی (ره )حامی موسسه خیریّه ملائک**
 

  تعداد بازديدها: 2410
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=61624
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.