تاريخ انتشار: 08 مرداد 1393 ساعت 22:24:44
۲۱ بازیکن «سرباز فراری» فعلاً از بازی در لیگ محرومند

سرانجام سازمان لیگ از چهره بازیکنان لیگ برتری که خدمت سربازی را انجام نداده‌اند پرده برداشت تا در فاصله ۲۴ ساعت مانده به آغاز لیگ چهاردهم تیم‌های فوتبال لیگ برتری از به‌همراه داشتن برخی ستاره‌های خود محروم باشند. در این میان فولاد، مدافع عنوان قهرمانی با از دست دادن چهار بازیکن اصلی خود بشترین سهم را در میان اسامی اعلام شده دارد.
به گزارش تابناک، با پایان لیگ سیزدهم بود که زمزمه های مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت بازیکنان برخی تیم‌ها به گوش می‌رسید. حضور بازیکنان تیم قهرمان لیگ و پیکان، تیم تازه صعود کرده به لیگ چهاردهم موجب شد تا خیلی‌ها با جدیت هرچه بیشتری این ماجرا را دنبال کنند چراکه نتیجه‌بخش بودن این ماجرا می‌توانست حتی منجر به تغییر سرنوشت قهرمان لیگ و تیم جدید حاضر در لیگ برتر منجر شود. 
خیلی‌ها در آن زمان رسانه‌ای شدن این ماجرا را به جریاناتی که در فدراسیون فوتبال به دنیال بازگرداندن فجر‌سپاسی شیراز به‌جای پیکان به لیگ برتر بودند نسبت دادند. اما هرچه که در بحبوهه جریان این ماجرا هیچ چیز اثبات نشد تا نه جام قهرمانی از اهواز به جایی برود و نه ترکیب شانزده تیم حاضر در لیگ چهاردهم تغییری کند.
اما آب‌ها که از آسیاب افتاد و تب جام‌جهانی هم تمام شد اخبار رسمی مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت دو بازیکن لیگ برتر منتشر شد. بختیار رحمانی کاپیتان تیم قهرمان لیگ برتر و علی حمودی بازیکن فیکس سپاهان اصفهان! کار به جایی رسید که سازمان نظام وظیفه هم وارد عمل شد و به طور صریح اعلام کرد دو بازیکنی که بیشتر از همه راجع به آن‌ها بحث وجود داشته یعنی بختیار رحمانی و علی حمودی دوره‌ی سربازی خود را نگذرانده و باید وظیفه مقدس سربازی را طی کنند تا بتوانند بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهند و به این ترتیب در لیست ریز قراردادهای که از سوی باشگاه سپاهان برای لیگ چهاردهم منتشر شد مقابل نام حمودی یک خط تیره وجود داشت.
حالا اما سازمان لیگ برتر اعلام کرده که شمار سرباز فراری‌های فوتبال ایران بیش از این حرف‌هاست و لیست ۲۱ نفره‌ای از بازیکنانی که سربازی خود را سپری نکرده‌اند منتشر کرده که علاوه بر چهار بازیکن فولاد خوزستان نام‌های جالبی مانند حسین ماهینی، دفاع راست تیم فوتبال پرسپولیس و علیرضا حقیقی، دروازه‌بان فیکس تیم ملی در جام‌جهانی هم به چشم می‌خورد.
سازمان لیگ برتر اعلام کرده فعلا و در هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران این ۲۱ بازیکن از حضور در مسابقات محرومند تا تکلیف آن‌ها مشخص شود. البته به نظر نمی‌رسد که تکلیف آن‌ها به این راحتی‌ها مشخص شود و با توجه به اینکه در لیگ شانزدهم تنها دو تیم تراکتورسازی و ملوان نظامی به شمار می‌آیند که هرکدام تنها دو سهمیه آزاد دارند به این ترتیب به جز چهار بازیکن سایرین باید راهی تیم‌های نظیر فجر شهید سپاسی در لیگ یک شوند و دو سال از فوتبال خود را در این تیم بگذرانند.
مدیران باشگاه‌های لیگ برتری به این نحوه اطلاع رسانی و زمان آن اعتراض فراوانی کرده‌اند و خیلی‌ از تیم‌ها از جمله فولاد برنامه‌شان برای بازی فردا با توجه به از دست دادن چهار بازیکن اصلی بهم ریخته است. باشگاه پرسپولیس هم که دفاع راست فیکس خود را که در جام‌جهانی هم حاضر بوده را از دست داده به‌دنبال تهیه اسنادی است تا اثبات کند که ماهینی در دانشگاه پرسپولیس مشغول به تحصیل است و به این ترتیب از معافیت تحصیلی استفاده کند اما هنوز معلوم نیست تا چه میزان در راضی کردن مسئولان نظام وظیفه و سازمان لیگ در این مسئله موفق خواهد بود.
فهرست 21 نفره‌ی این لیست به این شرح است:
۱. آرش افشین ۲. میلاد غریبی  ۳. حسین خلاقی  ۴. شهاب کرمی  ۵. علی حمودی  ۶.  ساسان انصاری  ۷.  علیرضا حقیقی  ۸.  حسین ماهینی  ۹. بختیار رحمانی  ۱۰. سعید حلافی  ۱۱.  امین جهان‌مهر  ۱۲.  محمدجواد شفیع‌زاده  ۱۳. مهدی چاه‌کوتاه‌زاده  ۱۴.  ابراهیم صالحی  ۱۵.  محمد معاوی  ۱۶.  حسن معادی  ۱۷.  میلاد مدیرروستا  ۱۸.  عقیل  عبدالخانی  ۱۹.  عباس عسگری  ۲۰.  علی کعبی  ۲۱.  منصور عظیمی
در میان این لیست نام بازیکنانی به چشم می‌خورد که از هفته نخست لیگ باید برای تیم‌های خود به میدان بروند اما سازمان لیگ در نامه خود به باشگاه‌ها اعلام کرده که آنها حق بازی در تیم‌های غیرنظامی را ندارند. همچنین با وجود اینکه مهلت نقل و انتقالات لیگ به پایان رسیده، سازمان لیگ این فرصت را به این بازیکنان داده تا در تیم‌های نظامی در صورتی که فهرست‌شان جای خالی داشته باشد، بازی کنند در غیر این صورت این بازیکنان نمی‌توانند در تیم غیرنظامی لیگ برتری به میدان بروند.
 

  تعداد بازديدها: 1602
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=61441
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.