تاريخ انتشار: 06 مرداد 1393 ساعت 00:33:13
گروهك تكفيري تروريستي داعش 50سرباز سوري را سر بريد

اعضاي گروه تروريستي و تكفيري دولت اسلامي (داعش) در جريان درگيري‌هاي شديد با نيروهاي نظام سوريه در يك برخورد نظامي گسترده در شمال اين كشور بيش از 50 سرباز را كشته و سر آن‌ها را بريدند.
به گزارش ايسنا، به نقل از سايت الوطن العربي، اين درگيري‌ها شب جمعه در شمال شهر الرقه آغاز شد و گسترده‌ترين درگيري ميان دو طرف اعلام شده است.
ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام كرد كه نيروهاي نظام سوريه از منطقه تيپ 17 در شمال شرق الرقه عقب‌نشيني كردند و بيش از 50 تن از نيروهاي نظام سوريه به دست داعش كشته شدند.
رامي عبدالرحمان مدير ديده‌بان حقوق بشر سوريه، در سخنراني خود اعلام كرد كه صدها تن از سربازان از اين منطقه عقب‌نشيني كرده و تعدادي از آن‌ها در روستاي ابوشارب به اسارت گرفته شدند و 50 تن ديگر نيز كشته و بيشتر آن‌ها سر بريده شدند. اين خبر در صفحه‌هاي اعضاي داعش در پايگاه ارتباط اجتماعي توييتر منتشر شد.
ديده‌بان حقوق بشر سوريه عكس‌هاي هولناكي از سرهاي قطع شده را منتشر كرد كه روي ميله‌ها گذاشته شده بودند.
از سوي ديگر انفجار يك خودروي بمب‌گذاري شده در شهرك "اطمه" سوريه در نزديكي مرزهاي تركيه، دست كم 40 كشته و بيش از 60 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش ديروز پايگاه خبري "اليوم السابع"، اين خودروي بمب‌گذاري شده در بازاري نزديك به بيمارستان كودكان در شهرك اطمه در استان "حلب" منفجر شد و در جريان اين انفجار چندين كودك و زن نيز كشته شدند.
اليوم السابع افزود: پس از اين انفجار، زخمي‌ها به بيمارستاني نزديك اين مكان منتقل شدند و در حال حاضر حال 10 نفر از اين زخمي‌ها وخيم گزارش شده، به همين دليل آن‌ها را از طريق گذرگاه "باب الهوي" به شهر "هاتاي" تركيه منتقل كرده‌اند.
بر اثر اين انفجار ساختمان‌هاي نزديك اين بازار و همچنين خودروهاي اطراف آن نيز بسيار آسيب ديد و برخي از اين خودروها دچار آتش سوزي شد.
آزادسازي ميدان گازي "الشاعر"
ارتش سوريه در ادامه پيشروي‌هاي خود در اين كشور توانست پس از عملياتي دقيق ميدان گازي "الشاعر" را از تروريست‌ها باز پس گيرد. به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، ارتش سوريه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه نيروهاي مسلح نظام اين كشور پس از عملياتي منحصر به فرد و به هلاكت رساندن تعداد زيادي از تروريست‌ها توانستند ميدان گازي "الشاعر" در حمص را از گروه داعش باز پس بگيرند.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است كه نيروهاي ارتش سوريه همچنين تجهيزات و سلاح‌هاي تروريست‌ها را نابود كرده و بمب‌ها و مواد منفجره زيادي را كه تروريست‌ها در منطقه مذكور كار گذاشته بودند، خنثي كردند. گروه داعش 17 ژوئيه (26 تيرماه گذشته) پس از درگيري‌هايي با ارتش سوريه كه به كشته شدن صدها تن انجاميد، كنترل ميدان گاز الشاعر را در دست گرفته بود. داعش در حال حاضر كنترل ميدان‌هاي نفتي زيادي را در استان ديرالزور در شرق سوريه در دست دارد.
حمايت از تروريسم بهانه اسرائيل براي حمله به غزه
وزير اطلاع‌رساني سوريه اعلام كرد: حمايت‌هاي عربستان، تركيه و قطر از پديده تروريسم در سوريه و منطقه، سرپوشي بر اقدامات سياسي و نظامي اسرائيل است كه در سايه آن مي‌تواند غزه و تمام فلسطين را مورد هدف خود قرار دهد. عمران زعبي، وزير اطلاع‌رساني سوريه با بيان اينكه حمايت‌هاي عربستان، تركيه و قطر از رژيم صهيونيستي بر هيچ‌ كس پوشيده نيست اعلام كرد: اسرائيلي كه از تروريست‌ها در سوريه حمايت مي‌كند، همان كسي است كه به مردم فلسطين حمله مي‌كند.

  تعداد بازديدها: 2105
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=61403
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.