تاريخ انتشار: 29 تير 1393 ساعت 00:06:41
نصرالله: با وجود خویشتنداری ایران، این سعودی ها هستند که راه را بر هر دریچه اعتمادسازی می بندند

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب لله لبنان گفت : گردان های"عبدالله عزام وابسته به"اطلاعات سعودی ،مسوول دو انفجار در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وی سعودی را متهم کرد که اصرار دارد رهبری حهان اسلام و منطقه عربی را یک جا وبدون شریک به انحصار خود در اورد.
 
سید حسن نصرالله  درمصاحبه با شبکه تلویونی OTV  لبنان تاکید کرد:سعودی ها از جهان اسلام و عرب می خواهند تا چشم بسته و بدون هرگونه مشارکتی از انها پیروی کنند. و درحالی که که خودشان جرات اقدام به هیچ نوع  نبرد و رویارویی ای ندارند، از دیگران برای جنگ های وکالتی استفاده می کنند.

او ضمن انتقاد ازسخنان اخیر"امیر ولید بن طلال" آن را در همین راستا ارزیابی کرد  و تاکید کرد که این سخنان به هیچ رو موضع برادران ما در اهل سنت تلقی نمی شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در این مصاحبه افزود: گردان های عبدالله عزام وابسته به اطلاعات سعودی ، سفارت جمهوری اسلامی ایران  را در بیروت منفجر کردند، و ایران به رغم اشراف اطلاعاتی خویشتن داری کرد و حتی  تلاش کرد به سعودی ها در مورد مذاکراتش با دولتهای بزرگ (5+1)اطمینن دهد ،که این مذاکرات علیه هیچ کشوری نیست، اما دولتی که همواره راه را بر هر دریچه اعتمادساز ایران بست و انرا تخریب کرد"سعودی " بود

سید حسن نصرالله تاکید کرد، شبکه اطلاعاتی سعودی بسیاری از انفجارهای عراق را مدیریت می کند و برخی از گروههای وابسته به القاعده را رهبری می کند.

وی با رد حضور گسترده نیروهای حزب الله در سوریه گفت که کسانی که این مسئله را مطرح می کنند، به دنبال تضعیف ارتش سوریه هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد که نظریه براندازی نظام سوریه از طریق نظامی ، پایان یافته و امروز همه جهان ، شبکه هایی را برای ارتباط با دولت سوریه گشوده اند و به قضیه حل سیاسی بحران سوریه اعتقاد پیدا کرده اند.

  تعداد بازديدها: 2106
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=61258
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.