تاريخ انتشار: 27 فروردين 1393 ساعت 15:38:58
هشدار درباره رواج طالع بینی در بین قشر تحصیلکرده

فال بینی و طالع بینی در زندگی انسان موضوع تازه ای نیست. هزاران سال است که انسانها مجذوب چیزهای ناشناخته و مرموز هستند و خبر گرفتن از آینده و پیشگویی از روی نشانه ها از دیرباز مورد توجه انسانها بوده و هست

به گزارش خبرنگار شهرخبر، "سفری در راه است که اگر بروی پولدار می شوی"، "تا آخر امسال ازدواج می کنی"، "سایه زن میانسالی روی زندگی توست"، "نیتی که کردی، خوب آمده و موفق خواهی شد" و... اینها جملاتی است که اغلب در یک اتاق نیمه تاریک که گاهی با وسائل آنتیک و عجیب تزئین شده رد و بدل می شود. زن یا مرد فالگیر، با گردنبندهای پر از مهره و یا چهره ای که سعی می کند کمی عجیب به نظر برسد را هم که به اتاق اضافه کنی ،همه چیز تکمیل است که با چشمان باز به دهان فالگیر خیره شوی و گاهی هم قلم به دست بگیری تا آینده ات را که از زبان فالگیر می شنوی ثبت کنی ،مبادا که فراموش شود!

فال بینی و طالع بینی در زندگی انسان موضوع تازه ای نیست .هزاران سال است که انسانها مجذوب چیزهای ناشناخته و مرموز هستند و خبر گرفتن از آینده و پیشگویی از روی نشانه ها از دیرباز مورد توجه انسانها بوده و هست ،اما این مساله وقتی مشکل ساز می شود که برخی خانواده ها احساس می کنند که با گرفتن انواع و اقسام دستور العمل ها و یا با پناه بردن به فال های متعدد می توانند در حل مشکلات متعدد در زندگی شان راه گشا باشند و برای امور مختلف مانند ازدواج و بخت گشایی،گشایش در کار، پیدا کردن اشیاء گم شده و ده ها مورد دیگر به فالگیران و رمالان و دعا نویسان مراجعه می کنند و با صرف هزینه های گزاف، بعضا نتیجه ای نیز حاصل نمی شود و به نظر می رسد این موضوع که کم کم در خانواده های ایرانی ریشه دارمی شود، راهیست برای حل آسان مشکلاتی که تنها با کمی تلاش و توجه قابل حل هستند و برای حل آنها نیازی به پیشگویی و فال نیست.

بد ماجرا اینجاست که فال گرفتن مداوم ،حالتی از اعتیاد را در اشخاص ایجاد می کند ،به طوریکه شخص نمی تواند بدون مراجعه به فالگیر برای امور زندگی خود تصمیم بگیرد و برای گرفتن هر تصمیمی محتاج نظر فالگیران و رمالان است.

از سوی دیگر، هر چند در نگاه اول به نظر می رسد فرهنگ مراجعه به فال بین و رمال تنها در بین عامه مردم رایج است و افراد تحصیل کرده و دانشگاهی به سراغ این قبیل پیشگوییها نمی روند، اما با گذراندن ساعتی در سالن انتظار خانه یکی از فالگیران معروف واسم و رسم دار، خواهید دید که چنین نیست و بسیاری از افراد تحصیل کرده نیز به فالگیران و رمالان مراجعه می کنند.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=59678
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.