تاريخ انتشار: 13 شهريور 1392 ساعت 19:34:57
نقش تاریخی برخی حزب اللهی ها در ترویج اباحه گری

از اباحه ترین سیاست های فرهنگی كه در دولت احمدی نژاد كليد خورد و تقابل با مرجعیت تا حمایت از ترویج بدحجابی ...

سایت الف - این عکس احتمالا در ارج نهادن بر جایگاه چادر است. مراسمی با موضوع مقاومت که عکس های  آن توسط یک خبرگزاری رسمی منتشر شده است. البته مدتی بعد هم فورا از روی خروجی حذف شد. عکس مهم نیست و از این دست بد سلیقگی ها زیاد دیده می شود. ماجرا چیز دیگری است.این روزها نسخه خانگی "رسوائی" روی گیشه بقالی ها است. فارغ از محتوای فیلم یک نکته بسیار کلیدی مرتبط با این عکس وجود دارد و آن اینکه تابوشکنی قابل ملاحظه ای در این فیلم است که اثرش ماندگار خواهد بود!

در موارد قابل ملاحظه ای نقطه شروع خیلی از هنجارشکنی های فرهنگی به تعدادی حزب اللهی ساختار شکن می رسد. علتش نیز حاشیه امنی است که از حیث شرعی و حکومتی برای خود قائلند. یعنی حقی که برای دیگری قائل نیستند با توجیهاتی برای خود از شیر مادر حلال تر می دانند.

جامعه ای که به برچسب زدن بر افراد خو گرفته است طبیعی است که اقلیت متدین و دلسوز با برچسبی خانه نشین شوند و اکثریتی وابسته به قدرت به دلیل پشتوانه گرم ثروت و مکنت و ظاهر مذهبی و نداشتن برچسب ساختار شکنی کنند. بدتر اینکه نیروهای مقاوم و به اصطلاح کفن پوشی مقابل این دست حزب اللهی های هنجار شکن وجود ندارند. تاریخ گواه است که این دست هنجار شکنی ها به سرعت تبدیل به نهاد شده است و ماندگار.

از اباحه ترین سیاست های فرهنگی كه در دولت احمدی نژاد كليد خورد و تقابل با مرجعیت تا حمایت از ترویج بدحجابی تا هنجار شكني ها و تابو شكني هاي به سبك فيلم سازي ده نمكي همه در همين راستا است.

متاسفانه  بسیاری از ساختار شكني ها توسط برخی حزب اللهی ها صورت می گیرد و البته كه گام بعدي را ديگران بلندتر بر مي دارند. با نیت خیر تابو می شکنن و مسیر را برای دیگران مهیا می سازند تا با نیت شر ترویج اباحه گری کنند.

فرض کنید این پوستر فیلم برای فرهادی بود.
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=49500
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.