تاريخ انتشار: 20 خرداد 1392 ساعت 10:25:15
سخنگوی مدرسه دارالعلوم لندن: دو فرد غریبه عامل آتش سوزی دیشب بودند

به گزارش خبرگزاری ایرنا ـ «سید محمود» سخنگوی مدرسه اسلامی دارلعلوم واقع در جنوب شرق لندن در بیانیه ای اعلام کرد: تصاویر دوربین های مدار بسته نشان می دهد كه دقایقی قبل از نیمه شب، دو فرد غریبه با ورود به محوطه مدرسه اقدام به آتش زدن ساختمان آكادمی مدرسه دارالعلوم كرده اند.
به گفته سخنگوی مدرسه دارالعلوم، این مدرسه پیشتر نیز هدف حملات نژادپرستانه افراد و گروههای افراطی قرار گرفته بود و این حملات به پلیس نیز گزارش شده است.
وی اظهارداشت: ما جزیی از جامعه انگلیس هستیم ولی بشدت از آنچه كه شب گذشته برای مدرسه ما روی داد، نگرانیم... ما خواستار این هستیم كه جامعه متحد و قوی در مقابل این گونه اقدامات بایستد.
سید محمود ابراز امیدواری كرد كه پلیس بتواند عاملان این آتش سوزی را دستگیر و به دست عدالت بسپارد.
آتش سوزی در این مدرسه شبانه روزی اسلامی در حالی روی داد كه حدود ۱۲۰ دانش آموز و تعدادی از كاركنان در بخش های مختلف مدرسه حضور داشته اند.
این مدرسه كه در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده در خیابان فاكسبری واقع در منطقه چیزلهرست در جنوب شرق لندن واقع است.
باب نیل نماینده این منطقه در پارلمان انگلیس نیز در واكنش به این حادثه گفت: همه ما نگران وقوع این گونه حوادث هستیم و لازم است كه جزییات آن هرچه زودتر روشن شود.
وی افزود: من امروز با مقامات پلیس و آتش نشانی منطقه درباره این حادثه صحبت كردم.
در جریان این آتش سوزی حدود ۱۰ درصد به تاسیسات مدرسه خسارت وارد آمده و دو نفر نیز به دلیل استنشاق دود مصدوم شده اند.
پلیس متروپلیتن لندن نیز صبح امروز اعلام كرد كه این آتش سوزی را حادثه ای مشكوك تلقی می كند و در مورد احتمال عمدی بودن و دخالت افراد و گروههای افراطی در آن تحقیق می كند
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=44932
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.