تاريخ انتشار: 19 خرداد 1392 ساعت 18:40:20
نمازگزاردن بحرینی‌ها در کنار مساجد ویران شده/ آل خلیفه به‌دنبال تخریب پل‌های تفاهم بین بحرینی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس- شیخ «میثم سلمان» رئیس بخش آزادی‌های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین در سخنانی اظهار داشت: ملت بحرین از زمان‌های قدیم به تسامح و گشاده دلی در قبال ملت‌های جهان مشهور هستند و این امر جایگاه بحرین را تقویت کرده و آن را به تلاقی دهنده ادیان و تمدن‌ها و مرکز صلح و تسامح در منطقه از دوره‌های طولانی تبدیل کرده است اما تخریب مساجد در دوره موسوم به سلامت ملی (دوره وضع حالت فوق العاده) و بازسازی نکردن آن به این وجهه شاخص بحرین لطمه زده است.

مردم بحرین روز شنبه نماز خود را در کنار تعدادی از مساجد ویران شده توسط آل خلیفه در مناطق مختلف این کشور اقامه کردند.

شیخ سلمان گفت: اهالی شهر منامه پایتخت بحرین میزبان اتباع خارجی و تنوع دینی هستند که این شهر را به اولین پایتخت در بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تبدیل کرده است که میزبان کلیساها است.

وی افزود: بحرین همواره الگوی همزیستی و محبت بین ادیان و مذاهب و همه ملت‌ها باقی خواهد ماند و هر کسی از این کشور بازدید می‌کنند انعطاف و میانه روی و گشاده دلی و استقبال از همه ملت‌های جهان با تنوع دینی و نژادی و قومی آنها را در می‌یابد.

شیخ سلمان در عین حال تصریح کرد: برخی صاحبان اندیشه‌های طائفه‌ای وجود پل‌های محبت و الفت و تفاهم و انسجام در بین همه بحرینی‌ها را بر نمی‌تابند و چه بسا هدف نهایی آنها از تخریب کردن مساجد از بین بردن پل‌های تفاهم و الفت ملی بین بحرینی‌ها صرف نظر از گرایش‌های مذهبی آنها است.

وی گفت: هر کسی که با بازسازی 38 مسجد تخریب شده مخالفت یا آن را به تعویق می‌اندازد یا در برابر این کار مانع تراشی می‌کند، نمی‌خواهد پل‌های تفاهم و الفت و انسجام در بین همه بحرینی‌ها بازسازی شود و با این رویکرد خود غلبه طائفه گری بر اندیشه و ضعف ملی گرایی در وجدان و رفتارش را اثبات می‌کند
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=44882
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.