تاريخ انتشار: 16 خرداد 1392 ساعت 18:11:23
ادامه خودکشی‌ها در عربستان سعودي

به گزارش  فارس،‌در حالی که مسئولان سعودی از اذعان به تبدیل شدن خودکشی به یک پدیده و معضل اجتماعی در عربستان خودداری می‌کنند؛ یک دختر عربستانی در استان تبوک به علت بدرفتاری اقدام به خودکشی کرد.
حوادث خودکشی در عربستان همچنان ادامه دارد و تیم‌های امنیتی استان تبوک توانستند با کمک نیروهای دفاع شهری از تلاش یک دختر جوان برای خودکشی جلوگیری کنند.
مسئولان سعودی از اذعان به این مسئله که خودکشی در عربستان با وجود گسترش زیاد آن به یک پدیده تبدیل شده است خودداری می‌کنند و این درحالی است که عربستان در طول هر هفته شاهد چند اقدام به خودکشی است.
این دختر جوان در تبوک با بالارفتن از یک دیوار تهدید کرد که خودش را می‌کشد اما دو تیم امداد و نجات وارد شده و ابتدا با قرار دادن کیسه هوا در پایین دیوار و گفت‌وگو، وی را از تصمیمش منصرف کردند.
وی علت تلاش خود برای خودکشی را بدرفتاری با خودش اعلام کرد.
این اولین باری است که مسئولان در گزارش خود علت خودکشی را دلایل منطقی عنوان کرده‌اند زیرا پیش از این آنها موارد خودکشی را ناشی از اختلالات و بیماری‌های روانی عنوان می‌کردند.
پیش از این وزارت دادگستری عربستان در آماری اعلام کرد که ظرف سه ماهه نخست سال جاری میلادی (2013) 27 مورد خودکشی در این کشور به ثبت رسیده است.
بر اساس این آمار، ریاض با ثبت 12 مورد خودکشی بالاترین میزان خودکشی در میان‌های شهرهای عربستان را به ثبت رسانده است. همچنین این آمار و ارقام نشان می‌دهد که مکه چهار مورد و هریک از شهرهای دمام، تبوک و عرعر دو مورد و شهرهای حوطة بنی تمیم و الأحساء و حائل و ضمد و سکاکا یک مورد خودکشی را ثبت کرده‌اند.
بیکاری، فقر و نبود فرصت‌های شغلی مهمترین چالش‌ها و مشکلاتی است که جوانان این کشور ثروتمند و غنی از منابع نفتی با آن مواجه است. اگرچه درآمدهای صدها میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت توسط بزرگترین کشور تولید کننده و صادر کننده نفت جهان تنها به جیب شاهزادگان سعودی می‌رود.
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=44617
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.