تاريخ انتشار: 10 خرداد 1392 ساعت 12:31:35
واکنش امام خمینی(س) به درخواست دو سمت برای آقایان هاشمی و جنتی

تاریخ همیشه خواندنی است، خصوصاً خاطرات کسانی که هنوز در قید حیاتند. تاریخ انقلاب اسلامی تا کنون به شکل‌های گوناگون نوشته و منتشر شده است؛ اما هیچ منبعی مستندتر، صحیح‌تر و دقیق‌تر از مجموعه‌ی صحیفه امام نیست.
مطالعه‌ی دوره‌ی22 جلدی صحیفه امام خواننده را با دنیایی از حقایق تاریخی انقلاب اسلامی آشنا می کند. حقایقی که چه بسا امروز برای نسل جدید تعجب انگیز  باشد. به عنوان نمونه، جریان دو درخواست جداگانه از امام و پاسخ ایشان بسیار آموزنده و جای تامل است.
نامه نخست: خرداد سال 1367 حضرت آیت الله خامنه‌ای طی نامه‌ای رسمی، از امام درخواست می‌کند که ایشان آیت الله هاشمی رفسنجانی را به سمت فوق العاده مهم فرماندهی کل منصوب کند. امام در پاسخ به این نامه، بلافاصله آقای هاشمی را با تمام اختیارات به سمت جانشینی فرمانده کل قوا منصوب می‌کند.
نامه دوم: اواخر همان سال، آیت الله مهدوی کنی نامه‌ای به امام می‌نویسد و از امام می‌خواهد آیت‌الله احمد جنتی را به سمت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کند. این بار امام خمینی، برخلاف سیاق نامه قبلی، از انتصاب آیت الله جنتی استنکاف می ورزند و آن را مشروط به مسائل دیگر می کنند.

ادامه http://z-fajr57.blogfa.com/post/426

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=44140
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.