تاريخ انتشار: 18 مهر 1390 ساعت 20:33:25
زهد در استفاده از حلال

امام جعفر صادق به نقل از پدران بزرگوارش عليهم السلام ، بيان مي فرمايد : 

پشت منزل و مسجد حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله جايگاهى به نام صُفّه براى مسلمانان مهاجرى كه پناهگاه ومنزلى نداشتند، تهيّه شده بود، كه آن ها حدود چهار صد نفر مرد بودند.

 

حضرت رسول صلوات اللّه عليه ، روزها از آن ها دل جوئى مى نمود و نيز صبحانه و شام آن ها را تهيّه و تامين مى كرد و در اختيارشان قرارمى داد.

 

روزى حضرت نزد ايشان آمد؛ و ديد كه هركس مشغول كارى است ؛ يكى كفش پاره شده مى دوزد، ديگرى لباس و پيراهن خود را وصله مى كند و ...

 

حضرت به هر يك از آن ها مقدار ده سير خرما داد، يكى از آن ها از جاى خود برخاست و اظهار داشت : يا رسول اللّه ! آن قدر به ما خرما داده اى كه شكم ها و درون ما، در حال آتش ‍ گرفتن است .

 

پيامبر خدا در جواب چنين فرمود : اگر امكانات بيشترى داشتم و مى توانستم ، از ديگر غذاها نيز شما را بهره مند مى كردم ، وليكن به شما مى گويم كه هركس پس از من زنده باشد، بهره اى كافى از دنيا و نعمت هاى آن خواهد برد، واز بهترين لباس ها و بهترين منزل ها و ساختمان ها استفاده خواهد كرد.

 

شخصى از آن جمع بلند شد و به آن حضرت عرضه داشت : يارسول اللّه ! من به آن زمان و به چنان زندگى علاقه مند هستم ، بفرما، كه آن دوران چه وقت فرا خواهد رسيد؟

 

حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله فرمود : آگاه باشيد، ارزش اين زمانى كه شما در آن به سر مى بريد، بهتر و برتر از هر زمان ديگرى است .

 

سپس افزود: شما مؤ منين چنان چه شكم هاى خود را از حلال پر كنيد، پس ميل آن پيدا مى كنيد كه از چيزها وغذاهاى حرام نيز استفاده و بهره گيريد.

 

منبع : www.howzehmarvi.com

** با تشكر از ارسال كننده ، جناب آقاي محسن تقي زادگان **

 

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=3906
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.