تاريخ انتشار: 28 فروردين 1390 ساعت 14:45:41
احاديث منتخب از حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها

- حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمود: ما اهل بيت پيامبر، وسيله ارتباط خداوند با خلق او هستيم، ما برگزيدگان پاك و مقدس پروردگار مي‌باشيم، ما حجت و راهنما خواهيم بود؛ و ما وارثان پيامبر الهي هستيم.

 - فرمود: هر كس عبادات و كارهاي خود را خالصانه براي خدا انجام دهد، خداوند بهترين مصلحت‌ها و بركات خود را براي او تقدير مي‌نمايد.

 - فرمود: خداوند سبحان، ايمان و اعتقاد را براي طهارت از شرك و نجات از گمراهي‌ها و شقاوت‌ها قرارداد. و نماز را براي خضوع و فروتني و پاكي از هر نوع تكبر، مقرر نمود. و زكات (و خمس) را براي تزكيه نفس و توسعه روزي تعيين نمود. و روزه را براي استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست. و حج را براي استحكام اساس شريعت و بناء دين اسلام واجب نمود.

 - در آخرين روزهاي عمر پر بركتش ضمن وصيتي به اسما فرمود: من بسيار زشت و زننده مي‌دانم كه جنازه زنان را پس از مرگ با انداختن پارچه‌اي روي بدنش تشييع مي‌كنند. و افرادي اندام و حجم بدن او را مشاهده كرده و براي ديگران تعريف مي‌نمايند. مرا بر تختي كه اطرافش پوشيده نيست و مانع مشاهده ديگران نباشد قرار مده، بلكه مرا با پوشش كامل تشييع كن، خداوند تو را از آتش جهنم مستور و محفوظ نمايد.

 - فرمود: اگر آنچه را كه ما، اهل‌بيت عصمت و طهارت، دستور داده‌ايم عمل كني و از آنچه نهي كرده‌ايم خودداري نمائي، تو از شيعيان ما هستي و گرنه، خير.

 - فرمود: سه چيز از دنيا براي من دوست داشتني است: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا؛ و انفاق و كمك به نيازمندان در راه خدا متعال.

 - فرمود: هميشه در خدمت مادر و پاي بند او باش، چون بهشت زير پاي مادران است؛ و نتيجه آن نعمت‌هاي بهشتي خواهد بود.

 - فرمود: تبسم و شادماني در برابر مومن موجب دخول در بهشت خواهد گشت، و نتيجه تبسم در مقابل دشمنان و مخالفان سبب ايمني از عذاب خواهد بود.

 - فرمود: خداوند متعال منع و نهي از شرابخواري را جهت پاكي جامعه از زشتي‌ها و جنايت‌ها؛ و دوري از تهمت‌ها و نسبت‌هاي ناروا را مانع از غضب و نفرين قرار داد؛ و دزدي نكردن، موجب پاكي جامعه و پاكدامني افراد مي‌گردد.

 - فرمود: خداوند سبحان شرك را (در امور مختلف) حرام گرداند تا آن كه همگان تن به ربوبيت او در دهند و به سعادت نائل آيند؛ پس آن طوري كه شايسته است بايد تقواي الهي داشته باشيد و كاري كنيد تا با اعتقاد به دين اسلام از دنيا برويد. بنابراين بايد اطاعت و پيروي كنيد از خداوند متعال در آنچه شما را به آن دستور داده يا از آن نهي كرده است، زيرا كه تنها علماء و دانشمندان (اهل معرفت) از خداي سبحان خوف و وحشت خواهند داشت.

 فرمود: به خدا سوگند، اگر حق- يعني خلافت و امامت- را به اهلش سپرده بودند؛ و از عترت و اهل‌بيت پيامبر صلوات الله عليهم پيروي و متابعت كرده بودند حتي دو نفر هم با يكديگر درباره خدا- و دين- اختلاف نمي‌كردند. و مقام خلافت و امامت توسط افراد شايسته يكي پس از ديگري منتقل مي‌گرديد و در نهايت تحويل قائم آل محمد (عجل الله فرجه الشريف، و صلوات الله عليهم اجمعين) مي‌گرديد كه او نهمين فرزند از حسين (عليه السلام) مي‌باشد.

به نقل از :www.aftab.cc

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=338
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.