تاريخ انتشار: 20 شهريور 1390 ساعت 20:22:19
فريب‌ زنان

 

 پس از شكل‌گيري سرمايه‌داري به شيوه نوين، جهان غرب به دنبال چرخش چرخ‌هاي اقتصادي خود و براي دست‌يابي به حداكثر سود، همه‌گونه ابزار و وسايل را در اختيار گرفت. در اين راه با استفاده از ويژگي‌هاي خاص و ذاتي طبيعت، درصدد ارتقاء فرهنگ خوشي و لذت‌جويي درآمد، تا با تمسك به آن هر روز بازار بيشتري براي كالاهاي خود يافته و بيشتر منتفع گردد. لذا مي‌توان گفت كه امروزه زيبايي‌شناسي با توليد عجين شده و تفكيك‌پذير نيست و استفاده از تمامي ابزارها در دستور كار جهان سرمايه‌داري قرار دارد. از زماني كه دايره فروش و عرضه كالاها به ديگر كشورها كشيده شد، رقابتي باورنكردني آغاز گرديد و كشورهاي توسعه‌يافته دست به تبليغات وسيع و ايجاد فرهنگ مصرف زدند، به طوري‌كه بسياري از كالاها كه تا گذشته‌اي نه چندان دور بدون استفاده بودند، امروزه در كشورهاي توسعه‌ نيافته‌تر به عنوان وسيله اساسي و ضروري به شمار مي‌روند. زن نيز كه يكي از اركان زيبايي شناخت طبيعت به شمار مي‌رود از اين هجوم در امان نماند و در سيلاب فرهنگ القايي لذت‌جويي و تنوع‌طلبي غرب از دو سوي مورد توجه فرهنگ سازان غرب قرارگرفت. 

1ـ به عنوان نيمي از جمعيت مصرف‌كننده كالاها.

2ـ به عنوان وسيله‌اي براي تحريص و ترغيب حس لذت‌جويي و تنوع‌طلبي.

و از اين‌جا مقوله‌اي جديد از حضور اجتماعي زنان رقم خورد كه گرچه در لواي آزادي و حقوق برابر و ... خود را پنهان كرده، اما ريشه اصلي آن در حداكثر سود و سيطرۀ اقتصادي و بهره‌وري سرمايه‌داران بود.

علت اين توجه ويژه، تأثير عميق جنس زن به واسطه انگيزش جنسي و شخصيتي و رفتار اقتصادي خود بر مردان مي‌باشد، كه مي‌تواند به صورت يك قشر از جامعه، قشر ديگر را تحريك نمايد. در اين ميدان كلمۀ آزادي و زن در كشورهايي كه نمي‌خواهند شاهد چنين روندي باشند همواره مورد تهاجم نظام سرمايه‌داري قرار گرفته است. شعارهايي از قبيل: تجدد و دموكراسي و ... براي حضور هرچه بيشتر اقتصاد سرمايه‌اي غرب در كشورهاي توسعه نيافته‌تر كاملاً مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اولين گام در هجوم فرهنگي غرب به وسيله تحقير فرهنگ ملي و بومي كشورها و انتساب تمامي عقب‌افتادگي‌ها به عدم غربي‌ شدن و تجددزدگي است و سپس با تحميل فرهنگ نو و منحط، موجب فروپاشي نظام سنتي مي‌گردد.

اين فرهنگ، اخلاقي را ايجاد مي‌نمايد كه منحل شده در تكنولوژي و رشد آن است و در آن جايگاه زن تنها ابزاري براي گردش چرخ‌هاي اقتصادي غرب است.

منبع : برگزيده مقالات درباره فمينيسم، مركز مطالعات فرهنگي، بين‌المللي مديريت مطالعات اسلامي، صفحه 118 و 119 و درباره غرب، رضا داوري اركاني، انتشارات هرمس

 

   


 
24 شهريور 1390   
admin
دوست گرامي ، آراد عزيز.ضمن تشكر از توجه جنابعالي به عرضتان ميرساند ، انتشار زندگي نامه انبياء وبزرگان دين به درخواست دوستان كه مشتاق بودند در اين زمينه سايت اطلاعاتي را ولو مختصر درج نمايد ، صورت گرفت.اميدواريم همين روند را ادامه بدهيم تا به ترتيب به زندگينامه پيامبر گراميمان وائمه والا مقاممان برسيم وخواسته شما را نيز بتوانيم جامه عمل بپوشانيم.بسيار خوشوقت خواهيم شد اگر لطف نموده و وضع ايرانيان مقيم لهستان را براي ما شرح دهيد واز نيازهاي فرهنگي ، ديني ، اجتماعي وكلا اوضاع ايشان ما را آگاه فرمائيد تا بتوانيم براي شما وآن عزيزان نيز مفيد باشيم.سلام ما را به همه خانواده گرامي و هم وطنان گران قدرمان در آن ديار برسانيد.منتظر راهنمائي و نامه هاي پر مهرتان هستيم واز آشنائي با شما بسيار خوشحاليم .خدانگهدارتان

24 شهريور 1390   
آراد نظری از لهستان
با سلام و عرض خسته نباشید به نظر شما اطلاعات ما در مورد دین اسلام و شیعیان کامل شده است که به دنبال معرفی حضرت آدم و یارانش رفته ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظر این حقیر که در اروپا زندگی می کنم و به چشم خودم می بینم پیروان حضرت عیسی که چند دسته هستن هر کدام فقط وفقط فرقه خودشان و کششان خودشان را تبلیغ می کنند. ما هم باید همین کار با بکنیم البته در برابر شما اساتید جسارت می کنم. ما باید به هر طرقی که می توانیم سایتهایی را عرضه کنیم که مثل دیگر سایتهای مذهبی سخنان تکراری و خسته کننده نداشته باشد. التماس دعا علی نگهدارتان باد.

22 شهريور 1390   
حسام الدین نادری
سلام می خواستم اگر امکانش هست کلیپ اسما الحسنی را برای دانلود بگذارید.(99 اسم خدا)



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=2947
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.