تاريخ انتشار: 20 شهريور 1390 ساعت 13:41:14
خط سرخ شهادت، خط آل محمد و على است

پيام امام خميني به ملت ايران ؛ تجليل از شخصيت شهيد محراب، آقاى مدنى

زمان: 21 شهريور 1360/13 ذى القعده 1401.

مكان: تهران، جماران.

 

بسم اللَّه الرحمن الرحيم.

اناللَّه و انا اليه راجعون.

با شهيد نمودن يك تن ديگر از ذريه رسول اللَّه و اولاد روحانى و جسمانى شهيد بزرگ اميرالمؤمنين سند جنايت منحرفان و منافقان به ثبت رسيد.

 

 سيد بزرگوار و عالم عادل عالي قدر و معلم اخلاق و معنويات، حجت الاسلام والمسلمين، شهيد عظيم الشأن، مرحوم حاج سيد اسداللَّه مدنى- رضوان اللَّه عليه- هم چون جد بزرگوارش در محراب عبادت به دست منافقى شقى به شهادت رسيد. (1)

 

 اگر با به شهادت رسيدن مولاى متقيان اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادت امثال فرزند عزيزش شهيد مدنى هم آرزوى منافقان را برآورده خواهد كرد. اگر خوارج سياه بخت از شهادت ولى اللَّه الاعظم طرفى بستند و به حكومت رسيدند، اين گروهكهاى خائن نيز به آمال خبيث خود، كه سقوط حكومت اسلام و برقرارى حكومت امريكايى است، مى‏رسند. آنان لعنت خدا و رسول و ننگ ابدى را براى خود، و اينان عذاب ابدى خدا و نفرت و لعنت قادر متعال و امت اسلام را براى خود و هم پيمانان و اربابان خون خوار خويش، به بار آوردند.

 

 ملت بزرگ و روحانيون معظم چون صفى مرصوص ايستاده‏اند كه هر پرچمى از دست تواناى سردارى بيفتد سردار ديگرى آن را برداشته و به ميدان آيد و با قدرت بيشتر در حفظ پرچم اسلامى به كوشش برخيزد.

 

 شهيد مدنى با شهادت مظلومانه خود ضدانقلاب و منافقين ضداسلام را به كلى منزوى كرد. اين چهره نورانى اسلامى عمرى را در تهذيب نفس و خدمت به اسلام و تربيت مسلمانان و مجاهده در راه حق عليه باطل گذراند. و از چهره‏هاى كم نظيرى بود كه به حد وافر از علم و عمل و تقوا و تعهد و زهد و خودسازى برخوردار بود. به شهادت رساندن چنين شخصيتى به تمام معنا اسلامى همراه با تنى چند از فرزندان اسلام و ياران باوفاى انقلاب اسلامى در ميعادگاه نماز جمعه و در حضور جماعت مسلمين جز عناد با اسلام و كمر بستن به محو آثار شريعت و تعطيل جمعه و جماعت مسلمين توجيهى ندارد. اگر تا امروز براى جنايتها و شرارتهاى خود بهانه‏هاى بى پايه‏اى مى‏تراشيدند، در شهادت اين عالم متقى كه جز درباره خدمت به اسلام و مسلمانان نمى‏انديشيد بهانه‏اى جز انتقام از اسلام و ملت شريف نمى‏توانند بتراشند. انتقام از اسلام، كه آن را اساس سقوط دستگاههاى جبار و شكست ابرقدرتها در ايران و پس از آن در منطقه مى‏بينند و از ملت قدرتمند كه پشت بر آنان نموده و كاخهاى آمال و آرزوى آنان را در هم كوبيده و تمامى آنان را از صحنه تا ابد بيرون رانده است، مى‏گيرند. مردم رزمنده ايران و خصوص مردم غيرتمند آذربايجان كه چنين روحانى متعهد و عالم عاليقدرى را از دست داده‏اند و حريف شكست خورده خود رامى شناسند با عزمى جزم و اراده‏هاى خلل ناپذير انتقام خود را از آنان مى‏گيرند .

اينجانب شهادت اين مجاهد عزيز عظيم و ياران با وفايش را به پيشگاه اجداد طاهرينش، خصوصاً بقية اللَّه- ارواحنا له الفداء- و به ملت مجاهد ايران و اهالى غيور و شجاع آذربايجان و به حوزه‏هاى علميه و خاندان محترم اين شهيدان تبريك و تسليت مى‏گويم .

خط سرخ شهادت، خط آل محمد و على است. و اين افتخار از خاندان نبوت وولايت به ذريه طيبه آن بزرگواران و به پيروان خط آنان به ارث رسيده است. درود خداوند و سلام امت اسلامى بر اين خط سرخ شهادت. و رحمت بى‏پايان حق تعالى بر شهيدان اين خط در طول تاريخ. و افتخار و سرفرازى بر فرزندان پرتوان پيروزى آفرين اسلام و شهداى راه آن. و ننگ و نفرت و لعنت ابدى بر وابستگان و پيروان شياطين شرق و غرب، خصوصاً شيطان بزرگ، امريكاى جنايتكار كه با نقشه‏هاى شيطانى شكست خورده خود گمان كرده ملتى را كه براى خداوند متعال و اسلام بزرگ قيام نموده و هزاران شهيد و معلول تقديم نموده با اين دغلبازيها مى‏تواند سست كند و يا از ميدان به در برد. اينان پيروان سيد شهيدانند كه در راه اسلام و قرآن كريم از طفل شش ماهه تا پيرمرد هشتاد ساله را قربان كرد و اسلام عزيز را با خون پاك خود آبيارى و زنده نمود. و ارتش و سپاه و بسيج و ساير قواى مسلح نظامى و انتظامى و مردمى ما پيرو اوليايى هستند كه همه چيز خود را در راه هدف و عقيده فدا نموده و براى اسلام و پيروان معظم آن شرف و افتخار آفريدند ..

از خداوند تعالى عظمت اسلام و مسلمين و رحمت براى شهيدان، خصوصاً شهداى اخيرمان، و بالأخص شهيد عزيز مدنى معظم، و سلامت كامل براى مجروحين اين حادثه، و صبر و استقامت براى ملت بزرگ، خصوصاً آذربايجانيهاى عزيز و بازماندگان شهيدان، خواهانم. سلام و درود بر همگان.

 والسلام على عباداللَّه الصالحين

                                                               روح اللَّه الموسوى الخمينى

----------------------------------------------------

(1)- آقاى سيداسداللَّه مدنى، نماينده امام وامام جمعه تبريز در حالى كه پس از اقامه نماز جمعه در روز 20 شهريور 1360 در ميدان نماز شهر تبريز مشغول نماز مستحبى بود، بر اثر انفجار نارنجك دستى كه به وسيله يك تروريست عضو منافقين منفجر گرديد، به شهادت رسيد. در اين فاجعه سه تن ديگر از نمازگزاران شهيد و حدود پنجاه نفر نيز مجروح شدند. به اين مناسبت در استان آذربايجان اعلان عزاى عمومى شد و در روز 21 شهريور 1360 مردم غيور اين استان در يكى از بى‏نظيرترين مراسم سوگوارى خويش پيكر پاك آقاى مدنى را تشييع نمودند. و در روز 22 شهريور مراسم تشييع آن شهيد عزيز همراه با پيكر پاك آقاى شهاب الدين اشراقى (داماد امام خمينى) با حضور گسترده مردم و علماى قم برگزار گرديده و هر دو در مسجد بالا سر حرم حضرت معصومه به خاك سپرده شدند.

 

** منبع : صحيفه امام ، جلد 15 ، صفحه 225 تا 227 **

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=2904
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.