تاريخ انتشار: 03 شهريور 1390 ساعت 15:11:44
سقوط ديكتاتور ليبي مبارك باد

ليبي سومين كشور شمال آفريقا سقوط كرد. مردم ليبي به حكومت 42 ساله معمر قذافي پايان دادند. در شب شهادت امير مومنان طرابلس سقوط كرد ومردم طرابلس و انقلابيون در حالي كه با شعار الله اكبر اين پيروزي را جشن مي‌گرفتند،زنگ بيداري اسلامي را بلندتر ازگذشته در منطقه به صدا در آوردند.

 5 ماه درگيري و جنگ داخلي نهايتا به پيروزي انقلابيون منجر شد از 5 ماه پيش كه ناتو وارد جنگ با ليبي شد تصور اين بودكه اين ورود به نفع انقلابيون است اما خيلي زود فاش شد كه ناتو ماموريت نابودي زير ساخت‌هاي اقتصادي، نظامي ليبي را در سر مي‌پرورد تا در نهايت يك سرزمين ويران و سوخته نصيب انقلابيون شود قذافي در طي نزديك به نيم قرن حكومت در ليبي توازن خوبي از وابستگي به قدرت‌هاي بزرگ را برقرار كرده بود و هيچ قدرتي راضي به سقوط او نبود . بزرگترين خدمت قذافي به غرب و رژيم صهيونيستي به اسارت در آوردن امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان در روزهاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي بود . او با دستگيري امام موسي صدر جلوي پس‌لرزه‌هاي انقلاب اسلامي در مرز لبنان و رژيم صهيونيستي را گرفت. سقوط قذافي از اين راز سر به مهر پرده برخواهد داشت.

 اكنون فوري‌ترين كار جستجو  درزندان‌ها  و سياهچالهاي ليبي و  پيدا كردن بنيانگذار مقاومت مردمي عليه رژيم صهيونيستي در اين كشور است سقوط قذافي در آستانه روز جهاني قدس يك خبر مسرت بخش براي مسلمانان منطقه و جهان است چرا كه وي يكي از هم پيمانان پنهان رژيم صهيونيستي در منطقه بود و صهيونيستها را در اهداف پيچيده جاسوسي  و امنيتي از جمله دستگيري و زنداني كردن امام موسي صدر ياري داد.

 قذافي همانند صدام مردم خود را به كشتن داد و با جنگ 5 ماهه داخلي هزاران تن را در شهرهاي اين كشور به كام مرگ فرستاد. او همانند صدام ظرفيت عظيمي از يك قدرت اسلامي را كه پاره تن جهان اسلام است به نابودي كشاند و از اين بابت كمك بزرگي به غرب  و رژيم صهيونيستي كرد.

 سرنگوني قذافي يك گام به جلو در رهايي جهان اسلام از سلطه ديكتاتورها و ستمكاراني است كه در پيوند با استكبار جهاني دربه بند كشيدن ملت خود با غارتگران بين المللي مشاركت دارند.

 مردم ليبي امروز طعم آزادي را در جاي جاي اين كشور به خوبي مي‌چشند ديگر سايه ظالم و ستمكاري چون قذافي بالاي سرآنها نيست . يگان ويژه دفاعي قذافي تسليم شده ، پسران او به اسارت گرفته شدند و فرماندهان ارشد ارتش به صفوف انقلابيون پيوسته‌اند . مفهوم اين تحولات به معناي نقطه پاياني بر يك نظام ظالمانه كه بيش از 4 دهه پليسي‌ترين نظام دنيا را مديريت مي‌كرد مي‌باشد. اكنون زندانيان سياسي در سرتاسر اين كشور آزاد شده‌اند و عطر آزادي ،نويد استقلال واقعي اين كشور از چنگال ابرقدرتها را مي‌دهد. ميليون‌ها تن در ايران و لبنان منتظر شنيدن يك خبر از زندان‌هاي ليبي هستند. اين خبر آن است كه بر سر امام موسي صدر چه آمده است؟ اگر زنده است كجاست و چه مي‌كند و اگر به شهادت رسيده است بدن مطهر او در كجا مدفون است؟

منبع نوشته : روزنامه رسالت ، پنجشنبه 3 شهريور 1390-- منبع عكسها : خبرگزاري مهر

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=2035
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.