تاريخ انتشار: 25 مرداد 1390 ساعت 19:07:33
معرفی چهار کتاب پیرامون بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه (س)

1-     گروهی از نویسندگان، همسر آفتاب، قم، کتاب طه، 1385، چاپ اول، رقعی، 64 ص.

 

این کتاب در چهار فصل سامان یافته است. فصل اول «خدیجه در تاریخ» است که در آن به زندگی حضرت خدیجه در پیش از اسلام می‌پردازد و درباره خواستگاری، همسری و فرزندان و رحلت آن حضرت مطالبی را بیان می‌کند. فصل دوم «خدیجه نخستین بانوی مسلمان» نام دارد که در آن اسلام آوردن و خدمات و فضیلت‌های آن حضرت را بیان می‌کند. در فصل سوم با عنوان «ویژگی‌های نخستین خانواده اسلامی» به ارزش محوری خانواده پیامبر و حاکمیت هنجارها و ارزش‌ها بر آن و نقش حضرت خدیجه در این میان می‌پردازد.

 

فصل چهارم با عنوان «برگزیده متون ادبی»، درباره شکوه و عظمت همسر پیامبر و نیز در سوگ آن حضرت است.

 

2-      دُخَیّل، علی محمد علی، حضرت خدیجه(س)، ترجمه: فیروز حریرچی، چاپ اول، تهران، امیرکبیر، 1361، وزیری، 38 ص.

 

در این کتاب نویسنده پس از معرفی حضرت خدیجه(س)، به اسلام آوردن و وضعیت او در دوران رسالت و سیره آن حضرت می‌پردازد. در ادامه، نویسنده به منزلت و جایگاه حضرت خدیجه نزد پیامبر مطالبی را بیان می‌کند.

 

3-     محمدی اشتهاردی، محمد، حضرت خدیجه اسطوره ایثار و مقاومت، چاپ اول، تهران، انتشارات نبوی، 1377، رقعی، 287 ص.

 

نویسنده، این کتاب را در سه فصل نگاشته است. در فصل اول به زندگی آن حضرت از آغاز ولادت تا آغاز بعثت می‌پردازد. فصل دوم کتاب درباره اسلام حضرت خدیجه و فداکاری‌های او درباره آن است. در فصل سوم، فضایل، فرزندان، وصیت، رحلت و نیز جایگاه و مقامات آن حضرت را بیان می‌کند.

 

4-      کرمی فریدنی، علی، فروغ آسمان حجاز، خدیجه(س)، چاپ اول، قم، حاذق، 1382، رقعی، 582 ص.

 

این کتاب از ده فصل تشکیل شده است. فصل اول با عنوان «ترجمان شخصیت» به القاب، زندگی‌نامه، صفات و فضایل حضرت خدیجه می‌پردازد. فصل دوم درباره تبار و نیاکان آن حضرت است. در فصل سوم به چگونگی آشنایی، خواستگاری و ازدواج آن حضرت با رسول خدا(ص) می‌پردازد. فصل چهارم تا دهم به ترتیب عبارت است از: «سه دهه زندگی و دغدغه‌های مشترک»، «راز معنویت و شکوه سرای خدیجه(س)»، «امتیازات شگرف بانوی آزادی و معنویت»، «سیمای مام آزادی در آینه حق و عدالت»، «بینش و منش زیبا و پر جاذبه خدیجه(س)»، «نقش خدیجه(س) در گسترش اسلام و پیشرفت عرب»، «آخرین شعله‌های زندگی».

 

منبع : www.hawzah.net

 

   


 
20 مهر 1392   
امیر
با سلام و تشکر بسیار خوب بود



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=1550
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.