تاريخ انتشار: 28 بهمن 1390 ساعت 20:15:42
سید حسن نصرالله :اعراب درباره اسرائیل راه حل سیاسی را دنبال می‌کنند ولی درباره سوریه نه

سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت-۵

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اجرای اصلاحات در سوریه، اعراب را به تامل در علت اصرار غرب برای سقوط نظام "بشار اسد" فراخواند و از موضع این کشورها در قبال سوریه انتقاد کرد.

"سید حسن نصرالله" در ادامه سخنان خود به مناسبت گرامیداشت شهدای مقاومت به این نکته اشاره کرد که آیا در کنار هم قرار گرفتن آمریکا، غرب و کشاورهای عربی میانه رو و القاعده برای سقوط نظام بشار اسد عجیب نیست؟ این در حالی است که دولت اسد تسلیم نشده و در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی کوتاه نمی آید و مقاومت را نمی فروشد.

وی افزود: نظام سوریه در برابر طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد و از مقاومت حمایت کرد؛ مسائل منفی هم در این نظام وجود دارد و رهبران سوریه به آن اعتراف می کنند؛ همه خواستار اصلاح نظام سوریه هستند که از جمله این افراد رهبران سوریه هستند؛ آنها اصلاحات را آغاز کرده و قوانینی را صادر کرده اند؛ همچنین کمیته اصلاحات قانون اساسی را تعیین نموده اند.

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: من آن روزها را به خاطر می آورم ، اطمینان داشتیم که رهبران سوری خواستار اصلاحات هستند و به سوی اقدامات اصلاح طلبانه گام بر می دارند.

"سید حسن نصرالله" افزود: گروهی با من بحث کرده و می گویند که رهبران سوریه کاری انجام نمی دهند؛ اما آنها از ابتدا اعلام کردند که آمادگی انجام اصلاحات را دارند؛ اما اصرار برای درگیری مسلحانه و سقوط نظام سوریه چه معنایی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: دولت های عربی درباره رژیم صهیونیستی راه حل سیاسی را دنبال می کنند؛ این مذاکران زمانبندی نداشته و دهها سال با این رژیم مذاکره کرده و از طرح صلح عربی سخن می گویند؛ دهها سال با اسرائیل مذاکره می کنند اما راه حل سیاسی برای سوریه را رد می کنند؛ آنها راه حل سیاسی را برای رژیم صهیونیستی می پذیرند، اما برای یک دولت عربی که نکات مثبت زیادی دارد، راه حل سیاسی را نمی پذیرند.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=10350
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.